امام جمعه کُنَرَک: مردم خواهان الحاق مناطق منفک شده بلوچستان به این استان هستند.

رسانک/ مولوی عبدالمالک ملکی پور امام جمعه #کنرک در سخنرانی شجاعانه ای خواستار الحاق مناطق منفک شده بلوچستان به خاک استان بلوچستان و سیستان شد و از نمایندگان بلوچ خواست تا پاسخ حبیب الله دهمرده نماینده تندرو و افراطی نصرآباد (زابل) را در مجلس بدهند.

مولوی ملکی پور در بخشی از سخنان خود در ۱۶ خرداد ماه ۹۹ با اشاره به موضوع روز و مهم تقسيم بلوچستان، گفت: در هر از چندگاهی صحبتها و زمزمه هایی از تقسیم بلوچستان به چند استان از طرق مختلف و از تریبونهای متفاوت توسط عده ای معلوم الحال به گوش می رسد و فضای آرام جامعه بلوچستان را ملتهب می نمایند. اخیرا آقای دهمرده در روز افتتاحیه شروع به کار مجلس جدید در نطقی ضدهویتی این موضوع را مجددا مطرح نموده است.

وی در ادامه عنوان کرد: “بلوچستان خط قرمز مردم ماست و غیر قابل تجزیه و تفکیک است و این خواست عموم مردم بلوچستان است و کسی چنین حقی ندارد که در مورد تقسیم بلوچستان تصمیمی بگیرد.”

امام جمعه کنرک اضافه کرد: مردم ما نه تنها مخالف تقسیم استان هستند بلکه خواهان الحاق بخش های تفکیک شده قبلی به بلوچستان هم می باشیم چرا که در مناطق توسعه ای مشاهد نمی شود مردم ما نیاز به قیم ندارند و به جد از نمایندگان مردم می خواهیم که پاسخ آقای دهمرده را از طریق تریبون مجلس شورای اسلامی و از همان جایگاه بدهند.

ایشان در پایان به کشور اتحاد جماهیر سابق اشاره کرد که هیچگاه مرزها و حدود و ثغور جغرافیایی، فرهنگی و قومی را تغییر نداد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*