هوتگ‌ها بلای جان مردم بلوچستان شده اند/ دولت به فکر مردم استان باشد

به گزارش رسانک، محمدکریم عزیزی نماینده استان بلوچستان و سیستان در شورای عالی استان‌ها گفت: روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ١۴٠١، سه نفر از جمله دو کودک در روستای «سلوربازار» از توابع شهرستان دشتیاری در یک هوٹگ غرق شده و جان خود را از دست دادند.

عزیزی با دردناک خواندن این فاجعه عنوان کرد: این اتفاق تبدیل به یک رخداد پرتکرار در منطقه شده است.

نماینده استان در شورای عالی استان‌ها نبود امکانات را عامل این مسئله معرفی کرد و توضیح داد: به دلیل نبود سیستم آبرسانی درست و بهداشتی مردم مجبور به استفاده از هوتگ‌ها هستند، این هوتگ‌ها بسیار ناایمن بوده و منبع آب مشترک انسان و حیوان است که باعث می‌شود علاوه بر شیوع بیماری‌های مشترک، سبب غرق شدن در آب یا کشته شدن کودکان توسط گاندوها می‌شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌های بلوچ تا کی باید غم از دست دادن فرزند را تجربه کنند؟ تاکی باید دختران و پسران خردسال برای تامین نیاز اولیه خود یعنی دسترسی به آب باید جان خود را از دست بدهند؟ چطور می‌شود ریسک زندگی در منطقه ای این‌قدر بالا باشد؟ برای دسترسی به آب باید جان گذاشت؟

عزیزی اظهار کرد: استانی که ظرفیت بیشماری از جمله معادن، ساحل اقیانوسی، بندرگاه و … دارد چرا نباید بتواند آب آشامیدونی مردم خود را تامین کند؟ ما در آستانه ورود به قرن جدید هستیم و مردم تعجب می‌کنند که چطور می‌شود، شهر و روستایی هنوز آب لوله کشی نداشته باشد و مردم برای تامین آب مورد نیاز خود مجبور باشند از آب گل آلود و غیربهداشتی استفاده کنند.

وی افزود: باید دولت یک فکر اساسی برای این مسئله کند و علاوه بر لوله کشی مناسب آب، مناسب سازی هوتگ‌ها از وقوع چنین اتفاقاتی را بگیرد.

1 Comment

  1. با عرض سلام

    جمعی از کنشگران بلوچ دادخواستی نوشته اند در رابطه با غرق شدن کودکان بلوچ در هوتگ ها. هدف ما جمع آوری امضا و اطلاع رسانی در مورد این موضوع دردناک است. شما را در این هدف به همکاری دعوت میکنیم. لطفا آدرس وبسایت ضمیمه شده را به اشتراک بگذارید.

    با تشکر
    دادخواست

    صفحه اصلی وبسایت دادخواست و محل جمع آوری امضا:
    https://www.daadkhast.org/petition/240786

    لینک اینستاگرام:
    https://www.instagram.com/p/Ch18c4hgOwz/?utm_source=ig_web_copy_link

    توییتر:
    https://twitter.com/Daadkhast/status/1564387232454156291?s=20&t=2YynrgbCfnA6gt-QF9qkbQ

1 Trackback / Pingback

  1. tadalafil drug class

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*