عبدالله بزرگزاده از بازداشتگاه آنکارا آزاد شد

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، شامگاه امروز چهارشنبه ۴ تیر ۹۹ (۲۴ ژوئن) ساعت ۱۹ به وقت ترکیه و۲۰.۳۰ به وقت ایران ، عبدالله بزرگزاده از زندان اخراج اتباع خارجی شهر آنکارای ترکیه آزاد شد.

این فعال سیاسی که مهلت ۱۴ روزه پیگیری و اعتراض به پرونده داشت پس از اعتراضیه وکیل به قرار بازداشت و نبود ادله و مستنداتی برای بازداشت آزاد شد.

حبیب الله سربازی برادر نامبرده در این باره گفت: وکیل به قرار بازداشت و دیپورت اعتراض زده بود که بخاطر نبود مستنداتی برای بازداشت قاضی پرونده دادگاه صلح با آزادی مشروط وی موافقت کرده است.

وی افزود: عبدالله در جریان پیگیری قرار اداری دیپورت، که به دست دادگاه اداری است هر هفته باید امضا بزند و وکیل پرونده گفته که پروسه دادرسی چند ماه طول میکشد اما همچنان تصمیم بر دیپورت از بین نرفته و در خصوص عبدالله وجود دارد.

عبدالله بزرگزاده فعال مدنی سیاسی بلوچ در تاریخ ۲۲ خرداد توسط ماموران امنیتی ترکیه از منزل شخصی بازداشت و پس از کمتر از یک روز از بازداشتگاه سازمان اطلاعات ترکیه به مرکز اخراجی ها منتقل شد.

ماموران امنیتی در ابتدا علت بازداشت را اتمام مهلت کارت اقامت عنوان کردند اما پس از مراجعه وکیل به دادگاه اتهام “اخلال در نظم و امنیت ترکیه و حمایت از گروه های تروریستی” درج شده بود که به دلیل نبود ادله دادگاه صلح پس از ۱۴ روز رای به آزادی وی داد.

گفتنی است عبدالله بزرگزاده پیشتر در جریان شرکت در اعتراضات مدنی حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت و به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی ایران به ۱۱ سال حبس محکم شده بود که پس از آزادی مشروط از کشور خارج شده و در کشور ترکیه سکونت کرده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*