تسریع طرح تصرف سواحل بلوچستان

به گزارش رسانک روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۹ استاندارضدبلوچ استان بلوچستان و سیستان، آقای موهبتی خواستار تسریع در اجرای طرح های موسوم به “توسعه سواحل مکران” شد.

وی با اشاره به اقدامات در دست انجام و ایجاد پنجره واحد در استان برای پیشبرد طرح های توسعه سواحل بلوچستان، خواستار تسریع و شتاب بخشی در اجرای این طرح ها شد.

احمدعلی موهبتی در نشست دبیرخانه ستاد “توسعه سواحل مکران” که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان، معین الدین سعیدی نماینده حکومت در شهرستان های چهبار، گه، کنرک و کسرکند و اعضای این دبیرخانه برگزار شد، گفت: اثر توسعه سواحل باید در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه ملموس و بر مبنای توسعه اجتماع محور باشد.

پانوشت: سخنان استاندار ضد بلوچ و غیربومی بلوچستان در حالی بیان شد که بسیاری از طرح های ضد هویتی در بلوچستان توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران بصورت پنهانی در حال اجراست که همگی این طرح ها هویت ملی بلوچستان را هدف قرار داده اند.

از جمله ای طرح های ضد هویتی، تقسيم استان بلوچستان و سیستان، آمایش جمعیتی و تصرف سواحل بلوچستان و ساخت شهرک های جدید در حاشيه سواحل بلوچستان جهت تصرف زمین های مردم بلوچ میباشند.

گفتنی‌ست طرح “توسعه سواحل مکران” از طرح‌های جنجالی‌ است که تاکنون بسیاری از علما، فعالین مدنی و سیاسی و مردم بلوچ از اهداف پشت پرده این طرح ابراز نگرانی کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*