کشته و مجروح شدن دو سوختبر اهل بندرعباس در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی/ تجمع مردم در فرمانداری بندرعباس

به گزارش رسانک، شامگاه گذشته ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نیروهای انتظامی کلانتری ۱۳ شهر بندرعباس بدون هشدار قبلی به سوی یک خودروی سوختبر شلیک کرده که در پی آن یک سوختبر با اصابت گلوله جان خود را از دست داده و یک تن دیگر بشدت مجروح شده است.

هویت سوختبر جانباخته، “امیر محمد چتر سحر”، ۲۰ ساله و اهل منطقه جمال‌ احمد شهر بندرعباس عنوان شده و از هویت سوختبر مجروح اطلاعی در دست نیست.

در همین راستا، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شهروندان بندرعباس با اعتراض به کشته و زخمی شدن این دو سوختبر جوان توسط نیروهای انتظامی کلانتری ۱۳ این شهر با شعار اعتراضی « پلیس قاتل نمی خواهیم نمی خواهیم» مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و سپس وارد ساختمان فرمانداری شده و خواستار پاسخگویی مسئولان شده است.

گفتنی است که در استان بلوچستان و سیستان سالانه تیراندازی نیروهای نظامی به سمت سوختبران منجر به کشته و زخمی شدن صدها شهروند بلوچ می‌شود و نهادهای قضایی و امنیتی هیچگونه رسیدگی به پرونده شاکیان و مجازات نظامیان خاطی ندارند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*