مولوی ساداتی: مسئولان برای امرار معاش مردم مرزنشین و سوختبران چاره اندیشی کنند

هشدار: ویدئو حاوی تصاویر ناراحت کننده است.

رسانک/ امام جمعه شستون در اشاره به مراجعه و اظهار گلایه مکرر مرزنشینان نسبت به ممانعت آنان در استفاده مرز جهت امرار معاش؛ بیکاری مردم و محروم واقع شدن این مناطق مرزی را نیازمند همکاری و برنامه ریزی مسئولان در استفاده از ظرفیت مرز عنوان کرد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی در فرازی از سخنان مراسم نماز جمعه شستون (۲۲خرداد۹۹) با اشاره به مشکلات مردم مرزنشین در استفاده از مزایای مرزی جهت امرار معاش گفتند: امرار معاش بسیاری از خانواده های مردم مرزنشین به استفاده از مرز وابسته است، عده‌ای از مردم منطقه مرزی شستون (کله گان) اظهار داشته اند که نیروهای مرزی آنان را به جرم حمل اندک سوخت که جهت امرار معاش وادار به این کار شده اند به رگبار بسته و حیوانات بارکش آنان را می کشند.

وی افزود: اولاً این عمل قبیح و زشت است و حتی اذیت و آزار رساندن به حیوانات جایز نیست و نیز اینکه الاغ های سوخت بر وسیله معاش این مردمان مرزنشین و محروم در این منطقه هستند.

مولوی ساداتی تصریح کرد: مردم این مناطق فقیر و بیکارند و درآمد دیگری جهت ارتزاق ندارند، بیکاری و محرومیت از امکانات اولیه زندگی در این مناطق مرزی بیداد می کند، از این جهت نگاه وسیع مسئولان را میطلبد که نسبت به معاش مردم در استفاده از ظرفیت مرز برنامه ریزی و همکاری نمایند و افراد پست مرزبانی نیز ترحم و رعایت حقوق نمایند.

مدیر دارالعلوم شستون خاطرنشان ساخت: مردمی که زندگیشان در خانه های خشت و گلی و کپری است و از ابتدایی ترین امکانات زندگی امروزی محرومند و اندک سوخت حمل می‌کنند را نمیشود قاچاقچی گفت و اینگونه رفتار و ممانعت کرد، بلکه قاچاقچیان و اختلاسگران و مفسدان اقتصادی آنانند که صاحب املاک نجومی و ساختمان های لاکچری و فوق لاکچری از راه غیر مشروع زندگی می کنند؛ بنابراین باید بین قاچاقچی، کولبر و سوختبر این مردم مرزنشین محروم فرق قائل شد و جلوی آنهایی گرفته شود که به اقتصاد کشور و مردم ضربه وارد کرده اند.

قابل ذکر است که روز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه ۹۹ بیش از پنجاه راس الاغ در مرز کله گان شهرستان شستون توسط نظامیان ایرانی با تیراندازی مستقیم کشته و بسیاری سوزانده شدند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*