دادخواهی مادر محمد و مهدی پوریان برای بلاتکلیفی پرونده قتل فرزندانش توسط نیروهای نظامی و امنیتی ایران

به گزارش رسانک، شنبه ۲۴ خرداد ماه ۹۹، مادر محمد و مهدی پوریان اهل پهره در یک فایل صوتی در مورد بلاتکلیفی پرونده قتل فرزندان خود اعتراض و از عموم مردم، استمداد طلبید.

پرونده قتل سه کودک و نوجوان بلوچ به نام‌های «محمد و مهدی پوریان» ۱۸ و ۲۰ ساله و « دانیال براهویی» ۱۷ ساله که توسط نیروی انتظامی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۹ با یورش به منزل آنها و مقابل چشمان مادرانشان در محله اسدآباد شهر #پهره کشته شده بودند، بلاتکلیف باقیمانده و هیچ ارگانی پاسخگوی این مادر نیست.

سهیلا شیروانی مادر محمد و مهدی پوریان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد گفت: « با پیگیری های انجام شده مبنی بر کشته شدن دو فرزندم در دادگاه نظام و مطالبه گری های انجام شده، این دادگاه حق را به ما داده و قتل این سه کودک و نوجوان را محکوم کرده؛ دادگاه نظام به ما گفته اند که قتل فرزندان شما به دستور گل محمدی بوده و ماموران طبق دستور این کار را انجام داده اند.»

با این وجود تا این لحظه هیچ ارگانی پاسخ قتل این سه کودک و نوجوان را که بی گناه و توسط نیروی انتظامی به قتل رسیده اند، نداده است.

سهیلا شیروانی در اینباره از عموم هموطنان استمداد طلبیده و همچنین گفته است: «هر اداره ای می رویم رسیدگی نمی شود، میگویند گل محمدی دستور داده اما گل محمدی جواب نمیدهد. فرماندار ایرانشهر جواب نمیدهد اما موقع رای دادن که میشود تبلیغ میکند که به درد و دل مردم رسیدگی میکند! بچه های من زیر پتو خوابیده بودند، آمدند و آنها را بردند توی حیاط و کشتند.”

این جنایت که با دستور مستقیم دادستان پهره صورت پذیرفته یکی از ده ها موارد قتل بی مورد شهروندان بلوچ توسط نظامیان غیربومی در اقلیم بلوچستان میباشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*