ضایع شدن حق بیمه کارگران در چهبار

به گزارش رسانک به نقل از ساحل نیوز بر اساس تحقیقات انجام شده بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی #چهبار و حومه علاوه بر اینکه در پرداخت حقوق کارگران تعلل می‌کنند و گاها با تأخیر چند ماهه پرداخت می‌شود بسیاری از این کارگردان بخصوص در بخش خصوصی از حق بیمه محروم هستند.

یکی از این کارگردان که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با ساحل نیوز گفت: کارفرمای ما به‌جای بیمه‌ی کارگران مشغول در شرکت، اقدام به بیمه نزدیکان خود می‌کنند که هیچ گونه کار یا شغلی در شرکت ندارند بدین طریق موجب تضییع حقوق کارگران می‌شوند.

بسیاری کارگران با سابقه چند سال کار در شرکت‌هایی خصوصی در چهبار #کنرک و #دشتیاری یک روز سابقه بیمه برای آنها ثبت نشده است.

در این زمینه نمی‌توان از تخلفات مأموران تامین اجتماعی چشم‌پوشی کرد به گونه‌ای بر اساس گزارشات متعدد، هنگام بازدید از قبل با مدیر شرکت هماهنگ کرده و چند نفر را مجبور به اعتراف دریافت حق بیمه کرده و حتی بسیاری از کارگران را تهدید به اخراج در صورت بازگویی حقیقت به اداره بیمه می‌کنند.

این در حالی است که شرکت‌های بیمه این اختیار و قدرت را دارند که صاحبان کار را مجبور به بیمه کارگران خود کنند. اما متاسفانه با وجود اینکه ماموران بیمه بازدیدهایی دارند با رشوه و هدیه از تخلفات احتمالی چشم پوشی می‌کنند.

لازم به ذکر است ده‌ها کارگر در سازمان بنادر و گمرک چهبار با چندین سال سابقه کار حتی یک روز بیمه نیز برای آنها ثبت نشده است و بر اساس گفته کارگران حتی تعدادی از کارگران هنگام کار زخمی نیز شده‌اند که با هزینه شخصی معالجه کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*