عبدالله بزرگزاده توسط سرویس اطلاعات ترکیه بازداشت شد

به گزارش رسانک به نقل از رصد بلوچستان، عبدالله بزرگزاده (سربازی) برادر حبیب الله سربازی دبیر کل حزب بلوچستانءِ راجی تپاکی و بنیانگذار سازمان مردمی سهاب، سحرگاه پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ از منزل شخصی اش در شهر آنکارای ترکیه بازداشت شد.

حبیب الله سربازی در این مورد گفت: “از بعد نیمه شب دیشب تا ظهر امروز پنجشنبه ارتباط برادرم با من و خانواده و دوستانش قطع شده بود، تا اینکه بعد ظهر امروز پیام فرستاد و گفت که میت (سرویس اطلاعات ترکیه) او را از منزل شخصی بازداشت کرده و برده و قرار است تا یک ساعت دیگر آزادم کنند.”

وی افزود: “ما فکر کردیم سو تفاهمی شده و آزادش میکنند اما به جای آزاد کردن او را به مقر اطلاعات ترکیه در منطقه Akyurt آنکارا جنب اداره مهاجرت منتقل کردند.”

سربازی در مورد علت بازداشت برادرش گفت: “من از عبدالله پرسیدم چی گفتن چرا بازداشتت کردن؟ گفت: به من گفتن که اقامت تو تمام شده به همین خاطر اما من برگه نوبت اقامت دارم برای چند روز دیگر، که با داشتنش وجود من قانونی میشه، ضمن اینکه چرا میت ترکیه باید بخاطر پایان اقامت منو بازداشت کنه و نه پلیس.”

دبیر کل حزب راجی تپاکی با ابراز نگرانی نسبت به این موضوع افزود: “عبدالله قبلا در جریان دختران ایرانشهر بخاطر اعتراضات مدنی بازداشت و برای او حکم ۱۱ سال زندان بریدند که مجبور به تبعید خودخواسته از کشور شد و توانست خود را به ترکیه برساند و اقامت قانونی بگیرد. و بازداشت او توسط یک سرویس اطلاعاتی ربطی به اقامت او ندارد گمان میرود بازداشت او با فشار حکومت ایران باشد و من و خانواده نسبت به این موضوع به شدت نگرانیم.”

لازم به ذکر است که عبدالله بزرگزاده خردادماه ۹۸ در جریان اعتراض مردمی نسبت به تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده و پس از چند ماه حبس برای او حکم ۱۱ سال زندان بریدند. وی که با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شده بود کشور را ترک کرد.

در زمان بازداشت وی ۱۰۰ فعال سیاسی و سازمان های حقوقی و مدنی از جمله عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی شده بودند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*