تداوم تخریب اکوسیستم دریای بلوچستان با صید ترال

رسانک/ معین الدین سعیدی، نماینده حکومت در چهبار با انتقاد از اینکه صید ترال زیستگاه آبزیان و نظام صید و صیادی دریای بلوچستان را با مشکل مواجه کرده است، گفت: مشکلات به گونه ای است که لشکر مغول هم چنین تخریب‌هایی را به بار نیاورده است.

عضو فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس ایران، خطاب به مسئولان شیلات، افزود: “متاسفانه صید مخرب ترال اکوسیستم دریایی را بر هم زده است؛ مگر یکی از وظایف شیلات بازسازی ذخایر نیست؟ ما نخواستیم بازسازی انجام شود ذخایر به حراج گذاشته نشود.”

وی ادامه داد: مسئولان می گویند ترال ها تا حریم ۸ مایلی بیشتر نمی آیند اما تا حریم یک مایلی هم می آیند و تمامی ذخایر را از بین می برند و متاسفانه یگان حفاظت هم حتی سوخت ندارد که بازدید کند؛ از رئیس سازمان شیلات تقاضا داریم که برنامه هایشان را برای رفع این معضل ارائه کنند.

سعیدی یادآور شد: در سال جهش تولید به هیچ صیادی مجوز داده نمی‌شود اما صیادان ترال به راحتی صید می‌کنند. متاسفانه صیادان بلوچ با مشکل تامین سوخت مواجه هستند اما صیادان ترال از سوخت یارانه ای استفاده می کنند.

پ. ن: طرح هایی مانند تصرف سواحل بلوچستان موسوم به “توسعه سواحل مکران” نه تنها هیچ سودی برای سرزمین بلوچستان و ملت بلوچ نخواهد داشت بلکه سیاست های کنونی رژیم ایران در بلوچستان، نشانه های روشنی برای چپاول منابع اقلیم بلوچستان میباشند و نیز منزوی کردن مردم بلوچ میباشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*