اعدام چهار زندانی در زندان بیرجند/ یک زن در میان اعدامیان

به گزارش رسانک، سحرگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام چهار زندانی از جمله سه بلوچ که پیشتر از سوی دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شده بودند، در زندان بیرجند به اجرا گذاشته شد.

هویت این زندانیان، “محمد شه‌ بخش دانا”، ۲۲ ساله و اهل زاهدان و “محمود منگلی (گرگیج)”، ۴۲ ساله، فرزند شادی، متاهل، دارای فرزند و اهل شهرستان صالح‌آباد از توابع استان خراسان رضوی و “مهدی اشترک شهرستانک”، ۴۰ ساله، فرزند ابراهیم، متاهل و دارای فرزند و اهل روستای اشترک از توابع شهرستان زهک عنوان شده است.

از هویت زندانی زن که تحت جرایم مواد مخدر اعدام شده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، محمد اوایل سال ۱۴۰۰، در ایست بازرسی شهر بیرجند با اتهامات مرتبط به جرایم مواد مخدر بازداشت شده و از دادگاه انقلاب شهر بیرجند به اعدام محکوم شده و روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به همراه دو زندانی دیگر از بند عمومی به قرنطینه منتقل شده است.

همچنین محمود در سال ۱۳۹۸، در بیرجند به همراه دو‌ شهروند بلوچ با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده است.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*