بیانیه حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ در پی یورش نیروهای نظامی به این مرکز دینی

به گزارش رسانک، امروز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ با صدور بیانیه ای به تشریح یورش نیروهای نظامی به این مرکز دینی پرداخته و آن را به شدت محکوم کرده است.

در این بیانیه آمده است: “مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ وابسته به شورای هماهنگی مدارس علوم دینی اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان است. سالیان سال است که برای ترویج علم و دانش و فرهنگ اسلامی در کنار سایر مدارس علوم دینی، به این امر خطیر مشغول است. چندین عالم دین و حافظ قرآن به جامعه تحویل داده است.”

در ادامه این بیانیه آمده است: “نیروهای امنیتی امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ متصل بعد از نماز صبح به این مکان مقدس که جز شعائرالله است بدون هماهنگی، حمله کرده‌اند. به قرآن عظیم الشأن و کتاب‌های اسلامی بی‌احترامی نمودند، طلاب مدرسه را لت‌کوب و ۸ نفر از آنها را بازداشت و سه نفر از کارگران افغانی را هم دستگیر کرده‌اند. در ادامه به مسجد جامع و منزل مولانا فضل‌الرحمن کوهی و منزل حافظ اکرم کوهی یورش و با ایجاد رعب و وحشت، تلفن همراه آنها را با خود برده‌اند. و با شکستن شیشه و قفل اتاق‌های مدرسه دو عدد لب‌تاپ، کیس کامپیوتر، دستگاه دوربین‌های مداربسته، کارتخوان و تلفن همراه بسیاری از طلاب را هم ضبط کرده‌اند.”

مدرسین انوارالحرمین پشامگ ضمن محکوم کردن این عملیات گستاخانه نیروهای امنیتی، از مسئولین ذی‌ربط استانی و کشوری درخواست کردند که جلوی این نیروهای افسارگسیخته خود را بگیرند.

همچنین در این بیانیه آمده است: “اگر نسبت به یکی از طلاب ظن و گمانی می‌داشتید با هماهنگی مسئولانِ مدرسه فرد مظنون به شما تحویل داده می‌شد. آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است! قبلا هم برای این کار همکاری داشته‌ایم. ناگفته نماند ما و اسلاف ما از هر گونه قتل و کشتار و همکاری با آن بری و بیزار هستیم.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*