یورش نیروهای انتظامی به یک مدرسه شبانه روزی و ضرب و جرح یک فرهنگی در شهرستان کنارک

به گزارش رسانک، روز گذشته شنبه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲، نیروهای انتظامی شهرستان کُنَرَک (کنارک) با یورش به دبیرستان شبانه روزی علامه طباطبایی این شهر، ضمن تخریب اموال مدرسه و خودروی سرپرست این دبیرستان، وی را در مقابل دانش‌ آموزان مورد ضرب و جرح قرار داده و به او توهین و فحاشی کرد‌ه‌اند.

هویت این شهروند بلوچ  که سرپرست دبیرستان طباطبایی می‌باشد، “فرهاد اسداللهی” ۳۰ ساله، متاهل و اهل روستای برسر واقع در بخش کهیر از توابع شهرستان کنارک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، دو سال پیش آموزش و پرورش برای اولین بار در شهر کنارک فضای شبانه روزی برای دبیرستان علامه طباطبایی ساخته که با دخالت فرماندار و مسئولین، این فضای آموزشی از مدرسه دولتی گرفته و به مدرسه ابتدایی غیردولتی افق وابسته به سپاه واگذار کرده‌اند.

بدنبال آن مسئولان، دبیرستان علامه طباطبایی را جابجا و در نوبت عصر مدرسه ابتدایی افق را دایر کردند. از آنجایی که فقط ساختمان خوابگاه واقع در مجتمع در اختیار دبیرستان علامه طباطبایی بوده، خانم “مریم پهلوان هاشمی”، غیربومی کنارک که معلم غیررسمی و معاون مجتمع و مدرسه ابتدایی افق می‌باشد پس از استفاده دانش آموزان از این محیط با تماس به نیروی انتظامی در گزارشی غیرواقعی خبر از آدم ربایی داده و نیروی انتظامی نیز در اقدامی عجیب، بدون هیچگونه پرسش و هماهنگی با اداره آموزش و پرورش شهرستان به این مدرسه یورش برده و از آنجایی که یکی از نزدیکان خانم هاشمی در نیروی انتظامی این شهرستان مشغول به کار است با استفاده از نفوذ خود اقدام به ضرب و جرح سرپرست دبیرستان کرده‌اند.

گفته می‌شود که پس از آن نیروهای انتظامی علاوه بر ضرب و شتم آقای اسداللهی با قلدری اقدام به تخریب اموال مدرسه از جمله میز، صندلی و درب مدرسه، خودروی شخصی این معلم کرده‌اند.

در همین راستا، صبح امروز یکشنبه ١۶ مهر ماه ١۴٠٢، در خصوص این اتفاق در ساختمان فرمانداری کنارک جلسه‌ای با مقامات شهرستان تشکیل شده ولی فرماندار این شهرستان در اقدامی عجیب از کار غیرقانونی نیروهای نظامی حمایت کرده و خواستار متوقف شدن رسیدگی این پرونده شده اما نهایتا در این جلسه اعلام شده که از طریق استانداری و دادسرای نظامی این پرونده پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است این اقدام غیرقانونی نیروهای نظامی عکس العمل خانواده دانش اموزان این دبیرستان را نیز در بر داشته هست و از مسئولان ذیربط درخواست رسیدگی کرده‌اند.
@rasanknews

گروهخبریتحلیلی_رسانک

نهبهجمهوریاسلامی #نظامیانغیربومی #تیراندازیمستقیم #مسئولینبیکفایت #دانشآموزانبلوچ #وانگجاه #مدارسکپری

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*