روز کودک در ایران/ کودکانی که معصومانه توسط جمهوری اسلامی کشته شدند

رسانک/ امروز یکشنبه ۱۶ مهر ماه ١۴٠٢، در تقویم ایران به عنوان روز “کودک” نامگذاری شده است. این در حالی است که در طی یکسال گذشته ده‌ها کودک در سراسر ایران با شلیک مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران جان خود را از دست داده‌اند.

در جمعه های خونین زاهدان و خاش در ٨ مهر ماه و ١٣ مهر ماه ١۴٠١، بیش از بیست کودک معصوم بلوچ با تیراندازی مستقیم دژخیمان جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.

علاوه بر این هزاران کودک در نقاط مختلف بلوچستان زیر سایه بی کفایتی مسئولین و سیاست‌های نژادپرستانه حاکمیت و نبود زیرساخت‌های مناسب آموزشی از تحصیل بازمانده‌اند.

همچنین نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در سالگرد جمعه خونین زاهدان، ده‌ها کودک زیر هیجده سال را بازداشت کردند که بسیاری از آنها همچنان در بازداشتگاه ها و زندان های استان بلوچستان و سیستان محبوس می‌باشند.

گفتنی است که سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ فروردین ماه سال ١۴٠٢، اعلام کرد که توانسته هویت ۵۳۷ تن از کشته شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ از جمله دست‌کم ۶۸ کودک را ثبت کند. جمهوری اسلامی اما تا کنون مسئولیت کشته‌ شدن هیچ‌یک از آنان را نپذیرفته و در مواردی از جمله مرگ کیان پیرفلک، آن را به «تروریست‌ها» منتسب کرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*