همزمان با ناپدید شدن مولوی عبدالغفار نقشبندی در سفر به مشهد، فشارها به نزدیکان وی افزایش یافته است

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، مولوی عبدالغفار نقشبندی پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت عازم مشهد شده و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نیست. همزمان سپاه پاسداران فشار به نزدیکان این روحانی بلوچ را افزایش داده است.

در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱، دادگاه ویژه روحانیت در مشهد مولوی عبدالغفار نقشبندی را احضار کرد. این روحانی بلوچ شامگاه ۲۰ آذر ماه در جلسه با مردم و روحانیون بلوچ شهرستان های راسک و سرباز در مسجد جامع قاسمی راسک از سفر خود به مشهد خبر داد.

مولوی فتحی محمد نقشبندی روز جمعه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱، از بی‌خبری مولوی عبدالغفار فرزند خود از روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه خبر داد و گفت: «مولانا عبدالغفار با وجود کسالت و بیماری جهت حضور در دادگاه ویژه روحانیت عازم مشهد شده اما از آن روز به بعد تلفن همراه وی خاموش و هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نیست.»

پس از افشای ناپدید شدن مولوی عبدالغفار توسط مولوی فتحی محمد که گمان می رود وی توسط سپاه بازداشت شده، فشار به نزدیکان و خانواده این روحانی بلوچ افزایش پیدا کرده است.

در روزهای اخیر “امین نقشبندی” برادر مولوی عبدالغفار، پدر خانم و برادر خانم وی با هویت های “اعظم تلاتوف” و “سلمان تلاتوف”، راننده او “مرتضی نبات زهی” توسط سپاه احضار و بازجویی و “عارف دهقانی” محافظ مولوی نقشبندی به همراه ضرب و شتم از شهر راسک توسط سپاه بازداشت شده است.

گمان می رود سپاه پاسداران پس از بازداشت مولوی عبدالغفار در حال فشار به خانواده و نزدیکان این روحانی بلوچ جهت سکوت است.

نزدیکان مولانا نقشبندی نگران این هستند که وی همانند مولوی “عبدالواحد ریگی” روحانی بلوچ اهل سنت اهل خاش توسط سپاه ربوده و پس از آن کشته شود.

پس از افشای ناپدید شدن مولوی عبدالغفار در سفر به مشهد، فضا و جو شهرستان راسک و سرباز ملتهب و نیروهای نظامی در مناطق مختلف بویژه در شهر راسک مستقر و در حال گشت زنی زمینی و هوایی هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*