تهدید به مرگ یک زندانی عقیدتی_سیاسی سابق توسط اداره اطلاعات زاهدان

به گزارش رسانک، “عبدالرشید ریگی” زندانی سیاسی و روحانی اهل سنت که اخیرا از زندان مرکزی دُزاپ (زاهدان) آزاد شده از سوی اداره اطلاعات به دلیل عدم همکاری با این نهاد امنیتی تهدید به مرگ شده است.

مولوی عبدالرشید در تاریخ ٩ فروردین ماه ١٣٩٩ در شهرستان مئگس (مهرستان) به علت سخنرانی در نماز جمعه این شهر و دفاع از خلیفه دوم اهل سنت «عمر ابن خطاب» و انتقاد از اعتقادات اهل تشیع نسبت به گمانه زنی ها در مورد شهادت حضرت فاطمه و اعلام آمادگی ایشان جهت مناظره با روحانیون شیعی در همین رابطه، توسط نیروهای اداره اطلاعات مئگس بازداشت شد.

وی پس از بازداشت به مدت ۳ ماه و ۲۷ روز در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته و پس از این مدت به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بود.

آقای ریگی بعد از دو سال از زندان مرکزی زاهدان به زندان شهرستان خاش تبعید شد و در این زندان توسط مسئولان این زندان مورد هتک حرمت قرار گرفته و از پوشیدن لباس روحانیت و گذاشتن ریش منع شد.

این شهروند بلوچ نهایتا در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ آزاد شد.

لازم به ذکر است؛ «عبدالرشید ریگی» فرزند شیرمحمد، ساکن بخش مرکزی گوهرکوه از توابع شهرستان تفتان در بلوچستان و فارغ التحصیل حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون شهرستان سرباز و معاون تعلیمات مدرسه مرکز علوم قرآنی و استاد شعبه حفظ عمر فاروق در شهرستان مئگس نیز بوده و هم اکنون نیز در مدرسه مفتاح العلوم گوهرکوه مشغول تدریس می باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*