کشته و زخمی شدن چهار شهروند بلوچ از جمله سه برادر در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی در هیرمند

به گزارش رسانک، شب گذشته ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی در روستای مرزی کندو واقع در شهرستان هیرمند، دو‌ برادر بلوچ با اصابت چند گلوله جان‌ خود را از دست داده و یک برادر دیگر به همراه یک تن دیگر مجروح شدند.

هویت دو برادر کشته شده، “محمد سارانی” حدودا ۳۳ ساله، متاهل و دارای دو فرزند و “غلام سارانی” ۳۸ ساله، متاهل و دارای چهار فرزند و هویت برادر مجروح “نبی سارانی” ۴۲ ساله، متاهل و دارای چهار فرزند و هر سه فرزندان شیرعلی و هویت مجروح دیگر “نظیر رخشانی” جملگی اهل شهر دوست محمد عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای مرزبانی در روستای مرزی کندو واقع در شهرستان هیرمند به سمت این سه برادر شلیک مستقیم کرده‌اند که هر سه برادر بهمراه یک رهگذر با اصابت گلوله کشته و مجروح شدند و نیروهای نظامی نیز پس از این حادثه از محل متواری شده‌اند.

از علت تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی به این شهروندان تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست ولی گفته می‌شود که محل زندگی این افراد در نزدیکی مرز می‌باشد.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*