بدست گرفتن کنترل مراکز مهم یک شهر در شرق بلوچستان توسط سرمچاران

به گزارش رسانک، شامگاه گذشته ٩ بهمن ماه ۱۴۰۲، ارتش آزادی بخش بلوچستان (BLA) در حمله‌ای گسترده به منطقه بولان در شرق بلوچستان، کنترل مراکز مهم شهر “مَچ” را از دست ارتش پاکستان خارج کرد.

جیئند بلوچ، سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه یگان میدانی از نیروهای سرمچار بصورت همزمان در مناطق مختلف بولان وارد درگیری با ارتش پاکستان شده‌اند و شهر مچ، تحت کنترل این نیروها در آمده است.

به گفته سخنگوی “بی ال ای”، تمامی ورودی ها و خروجی های منطقه حدود بیست ساعت است که تحت کنترل سرمچاران بلوچ در آمده و نیروهای کمکی ارتش پاکستان برای ورود به منطقه ناکام بوده‌اند.

وی درباره جزئیات این عملیات گفت که عملیات آنها یک عملیات ترکیبی گسترده با همکاری تیپ مجید برگیڈ، جوخه عملیات ویژه تاکتیکی (STOS)، گردان فتح (FATEH) و همچنین شاخه اطلاعاتی سازمان  بی ال ای، با عملیاتی به نام “دره ‌بولان⁩” همچنان در شهر مچ در جریان است.

گفتنی است که نقاط مختلف شهر مچ از جمله پاسگاه پلیس، ایستگاه راه آهن و اردوگاه نظامی ارتش به تسخیر سرمچاران بلوچ درآمده و درگیری‌ها در اطراف زندان مچ، بزرگترین زندان شرق بلوچستان همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچ کشته شدن ۵۵ نظامی ارتش پاکستان (۴۵ نفر در شهر مچ و ١٠ نفر در پیرغیب) و اسارت ده‌ها نفر دیگر را تأیید کرده و گفت که چهار تن از سرمچاران نیز در جریان این حمله کشته شده‌اند.

جیئند بلوچ از شهروندان و ساکنان منطقه خواسته از خانه‌های خود خارج نشوند و از عبور و مرور در جاده‌های این منطقه تا فاصله هفتاد کیلومتری شهر خودداری کنند.

لازم به ذکر است که رژیم جمهوری اسلامی پاکستان و ارتش آن نیز منطقه بولان را یک منطقه جنگی اعلام و ضمن اینکه برق و اینترنت منطقه را قطع کرده در تدارک حمله برای پازپس‌گیری‌ شهر است.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*