امیرعبداللهیان در اسلام‌آباد؛ تاکید بر امنیت پاکستان و تهدید به سرکوب بیشتر در مرزها

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ٩ بهمن ماه ۱۴۰۲، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین سفرش به پاکستان پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان دو کشور گفت «کشورهای ثالت» کسانی را که او «تروریست» نامید، «هدایت و مدیریت» می‌کنند و افزود تهران امنیت پاکستان را امنیت خودش و منطقه می‌داند.

امیرعبداللهیان در یک نشست خبری مشترک با جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان در اسلام‌ آباد گفت: «تردیدی نیست که تروریست‌ها در مناطق مرزی و مشترک ایران و پاکستان توسط کشورهای ثالثی هدایت و مدیریت می‌شوند و آنها هیچ گاه خیر دو ملت ایران و پاکستان را نمی‌خواهند.»

بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، وزرای خارجه پاکستان و ایران در نشست خبری خود در اسلام‌آباد تاکید کردند که به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای یکدیگر احترام می‌گذارند و مصمم به گسترش همکاری‌های امنیتی هستند.

جیلانی گفت: «دو کشور همچنین برای مبارزه با تروریسم در مناطق مربوطه خود و رفع نگرانی‌های یکدیگر توافق کردند.»

وزیر خارجه جمهوری اسلامی همچنین گفت که پاکستان به طور رسمی از ابراهیم رئیسی برای سفر به این کشور دعوت کرده ولی از ارائه تاریخ مشخص برای این سفر خودداری کرد.

این در حالی است که تنها کسانی که در دو سوی مرز زندگی می‌کنند، ملت بلوچ است که وزیر خارجه ایران با “تروریست” خواندن این ملت در مقابل همتای خود تلاش دارد تا کشتار کودکان و زنان بلوچ که در موشک پرانی های دو رژیم جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در روزهای ٢۶ و ٢٨ دی ماه ۱۴۰۲ رخ داد را لاپوشانی کند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*