نابغه جوان موسیقی بلوچستان در کما زیر سایه بی تفاوتی مسئولان فرهنگ و ارشاد و بیمارستان خاتم الانبیاء

به گزارش رسانک، روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، سهیل زنگشاهی نوازنده ساز سروز (قیچک) که طی سال‌های گذشته چندین مقام نخست نوازندگی را در جشنواره‌های مختلف ازجمله جشنواره جوان کسب نموده بدلیل برق گرفتگی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شهرستان ایرانشهر در کما به‌ سر می‌برد.

خانواده زنگشاهی از کمبود امکانات محل بستری بیمار بدحال خود گله‌مند هستند و نسبت به بی تفاوتی مسئولان در اداره فرهنگ و ارشاد نگران هستند.

بر اساس این گزارش، سهیل روز جمعه بدلیل اتصالی در آبگرمکن منزل دچار برق گرفتگی شده و هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان خاتم الانبیا پهره بستری می‌باشد.

«سهیل» کوچکترین فرزند مرحوم رسول‌ بخش زنگشاهی اسطوره‌ و از مفاخر موسیقی بلوچستان است که ساز سروز (سرود_قیچک) را در مکتب پدر خود تعلیم گرفته است.

گفتنی است که آنچه پس از درگذشت‌ پهلوان رسول‌بخش زنگشاهی موجب امیدواری صاحب‌نظران و کارشناسان موسیقی را فراهم ساخت تربیت فرزندی چون سهیل به‌عنوان نوازنده‌ای چیره‌دست بود که پا جای پای پدر خود گذارده بود.

سهیل پیش از مرگ پدرش در جشنواره‌های ملی خوش درخشید و نیز در محافل فرهنگی‌ و‌ هنری برای خود نام و اعتباری در همان نوجوانی کسب نموده است.

هنردوستان و خانواده این هنرمند از مقامات فرهنگ و هنر کشور درخواست دارند تا برای بهبود اوضاع این نابغه جوان موسیقی بلوچستان تا دیر نشده هرچه سریعتر مقدمات انتقال آن را به مجهزترین بیمارستان‌های مجهز در تهران فراهم نمایند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*