استقبال پرشور و هزاران نفری از کاروان اعتراضی ملت بلوچ در مرکز بلوچستان شهر شال (کویٹه)

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، پس از آنکه بانک دکتر مهرنگ بلوچ پایان تحصن معترضان بلوچ را در روز سه‌شنبه در شهر اسلام آباد اعلام کرد، معترضان بلوچ روز گذشته این شهر را به مقصد بلوچستان ترک کرده و با ورود به شهر کویته مورد استقبال هزاران شهروند بلوچ قرار گرفتند.

گفته می‌شود که مراسم استقبال از خانواده‌های شهروندان بلوچ ناپدیدسازی قهری توسط رژیم جمهوری اسلامی پاکستان در مرکز شهر کویته برگزار شد و برخی از فعالان سیاسی و حقوق بشری بلوچ به ایراد سخنرانی پرداخته و شعارهایی علیه حکومت پاکستان سر دادند.

این معترضان در اسلام آباد با بدرفتاری از سوی مقامات و مسئولان حکومتی و نظامی مواجه شدند و حتی بسیاری از آنان در هنگام ورود به این شهر چندین ساعت از سوی پلیس پاکستان بازداشت شدند.

در طول حدود یک ماه تحصن در اسلام آباد، بانک مهرنگ و سمی بلوچ موفق شدند با مقامات سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کنند و از آنها قول مطرح کردن مسائل نقض حقوق بشر در بلوچستان را توسط این سازمان در سطوح بالاتر گرفتند.

در همین راستا با توجه به رفتارهای فراقانونی و غیرانسانی حکومت پاکستان در اسلام آباد با معترضان بلوچ، سازمان عفو بین الملل نیز در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه، به صراحت اعلام کرد که حکومت پاکستان بایستی از آزار و اذیت معترضان شرمنده باشد.

گفتنی است که شورای همبستگی معترضان بلوچ در مرکز بلوچستان شهر شال (کویٹه) اعلام کرد که علیرغم بی تفاوتی حکومت مرکزی، اعتراضات در بلوچستان ادامه خواهد داشت و ما هرگز ناامید نخواهیم شد.

لازم به ذکر است که این اعتراضات پس از قتل چهار شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان در اوایل آذر ماه ۱۴۰۲ در شهر تربت آغاز شد و با راهپیمایی بصورت پیاده و طی کردن حدود ١۶٠٠ کیلومتر به اسلام آباد ادامه داشت تا اعتراضی به رفتارهای فراقانونی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان در برابر بازداشت، ناپدیدسازی قهری و کشتار شهروندان بلوچ باشد و توجه جهانیان را به این ظلم و ستم جلب کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*