مولوی عبدالحمید: “ایران و پاکستان نارضایتی‌های مردم خودشان را بشنوند و به آنها رسیدگی کنند”

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید در قسمتهایی از خطبه نماز با اشاره به اتفاقات اخیر بین ایران و پاکستان گفت: “تبادل آتش در مرزهای یکدیگر به نفع هیچ ملت و دولت و حکومتی نیست و توصیۀ ما آن است که از این اقدامات خودداری شود. مخصوصا در تبادل آتشی که بین ایران و پاکستان صورت گرفت از هر دو طرف بیشتر کودکان و زنان کشته شدند و این دردآور است. معمولا در جنگ‌ها زنان و کودکان بیشترین تلفات را متحمل می‌شوند.”

وی همچنین در بخشی از خطبه های خود، ضمن توصیه برای توجه دولتمردان ایران و پاکستان به مشکلات مردم افزود: “توصیۀ دیگری که هم به دولت پاکستان و هم به مسئولان کشور خودمان دارم آن است که به نارضایتی‌هایی که در داخل این کشورها در میان مردم وجود دارند رسیدگی کنند.

برخی که نارضایتی دارند و مقداری تندتر هستند و نمی‌توانند تحمل کنند و به کشورهای همجوار فرار می‌کنند، مسئولان این کشورها حرف‌های این افراد را گوش کنند و نگذارند این افراد به دامان دیگران بیفتند و دشمنان از آنان سوءاستفاده کنند.

البته نه‌تنها نارضایتی‌های این قسمت از کشور، بلکه ایرانی‌هایی که در غرب و اروپا و سایر نقاط دنیا زندگی می‌کنند و نارضایتی‌هایی دارند، عاقلانه آن است که با تمام این افراد گفت‌وگو کرده و ببینیم چه پیشنهادهایی دارند؛ اگر حرف‌ها و پیشنهادات‌شان منطقی و عاقلانه است، اصلاحات به‌وجود بیاوریم و رضایت مردم خودمان را برآورده کنیم.”

وی در ادامه افزود: “توصیۀ ما به مسئولان کشور پاکستان نیز آن است که به ایالت بلوچستان بیشتر رسیدگی کنند. مردم این ایالت اعتراضاتی دارند که در حکومت‌های گذشته از لحاظ عمران و آبادانی و به‌کارگیری مردم زیاد مورد توجه و رسیدگی قرار نگرفته‌اند. مسئولان پاکستان حرف مردم را گوش کنند و این بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش است که هم خداپسندانه و هم عاقلانه است.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*