امام جمعه سراوان: کسانی که کشته شدند تروریست نبودند؛ اطفال و زنان قربانی شدند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢٩ دی ماه ۱۴۰۲، مولوی ساداتی امام جمعه سراوان در اشاره به حملات موشکی بین ایران و پاکستان و قربانی شدن مردم عادی، آن را ناگوار و تاسف بار خواند و خاطرنشان کرد: کسانی که هدف موشک قرار گرفته اند تروریست نیستند بلکه مردم بیگناه از زن و کودک و اطفال بودند که بیگناه قربانی شدند.

وی همچنین در اشاره به وضعیت مردم بلوچ در دو سوی مرز گفت: مردمی که در سخت ترین شرایط معیشتی و رفاهی زندگی می کنند؛ متاسفانه با سیاست‌های نامشروع جان آنها هم گرفته شود.

مولوی ساداتی بیان داشت: در روزهای اخیر و همچنین بامداد روز گذشته با حملات موشکی تاسف بار و ناگواری که در مناطق مرزی بین دو کشور و روستای دزک شهر سراوان رخ داد؛ چندین شهید و زخمی برجای گذاشت و به منازل مردم خسارات زیادی وارد شد.

وی تصریح کرد: اینها که هدف موشک قرار گرفتند تروریست نبودند؛ مردم بیگناه از زن و کودک و اطفال بودند که بیگناه قربانی شدند، اقدامات مخل امنیت و ترور  قابل تحمل نیست و محکوم است اما باید مراقب بود انسان‌های بیگناه؛ بی هدف و به بهانه مبارزه با تروریسم قربانی نشوند.

مدیر دارالعلوم زنگیان سراوان افزود: مردم شرق بلوچستان سالهاست خود قربانی تبعیض و بی عدالتی و خشونت هستند و صدها نفر  ناپدیدسازی قهری شده اند و خانواده های آنان اکنون مطالبات به حقی از دولتمردان آن کشور دارند.

وی خاطر نشان کرد: امرار معاش مردم بلوچستان در دو طرف مرز با توجه به‌ نبود کار و کارخانه و اشتغال و نبود سرمایه اغلب به مرز بستگی دارد و انسداد مرز راه حل نیست بلکه با مسدود شدن مرز مشکلات بسیاری عاید مردم خواهد شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*