کشته و زخمی دوازده شهروند بلوچ در پی حملات موشکی پاکستان به غرب بلوچستان/ احراز هویت شش شهروند کشته‌شده

به گزارش رسانک، بامداد امروز پنجشنبه ٢٨ دی ماه ۱۴۰۲، بدنبال هفت حمله موشکی و پهپهادی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان به سه منطقه در شهرستان سراوان دستکم شش کودک و نوجوان و چهار زن بلوچ کشته و یک زن به همراه یک مرد دیگر مجروح شدند.

هویت چهار کودک “ماهکان بلوچ”، حدودا سه ساله، “بابر دوست”، دو ساله و “هانی دوست”، سه ساله، هر دو فرزند دوستین، هویت یک “چراغ دوست” چند ماهه و هویت دو تن از زنان کشته شده و “جان بی بی بلوچ”، ٣۵ ساله همسر دوستین و “نجمه بلوچ” عنوان شده است.

از هویت سایر کشته و زخمی شدگان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بدنبال حملات موشکی ارتش پاکستان به منطقه دزک واقع در سراوان، دستکم هفت منزل بطور کامل تخریب و بسیاری از حیوانات و دام های این شهروندان نیز از بین رفته‌اند.

همچنین دو حمله از هفت حمله ارتش پاکستان به روستای هک آباد (حق آباد) بوده که بصورت پهپادی انجام گرفته است.

گفته می‌شود که حمله اول حوالی ساعت چهار سحرگاه انجام شده که در پی آن چند نفر از کودکان و زنان کشته و زخمی شده‌اند و حمله دوم حوالی ساعت شش صبح و پس از آنکه مردم برای بیرون آوردن اجساد از زیر آوار جمع شده‌اند، صورت گرفته است.

مقامات رژیم جمهوری اسلامی ایران کشته و زخمی شدگان این حملات را “اتباع خارجی” خوانده‌اند در صورتی که این شهروندان بلوچ بوده و سال هاست که در غرب بلوچستان ساکن شده‌اند و همانند ده‌ها هزار بلوچ دیگر در استان بلوچستان و سیستان بدون شناسنامه بوده‌اند.

ارتش پاکستان نیز پس از این حملات مدعی شده که کمپ های سرمچاران بلوچ را مورد هدف قرار داده ولی مبارزان بلوچ این مدعا را رد کرده‌اند اما آنچه که مسلم است غیرنظامیان و منازل مسکونی شهروندان بلوچ مورد هدف موشک های پاکستانی با رمز “مرگ بر سرمچار” قرار گرفته اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*