منصور هوت و نظام الدین هوت دو شهروند بازداشتی بلوچ در معرض خطر صدور احکام سنگین 

به گزارش رسانک، منصور هوت و نظام الدین هوت دو شهروند بلوچ بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی در چابهار همچنان زیر فشار جهت اعترافات اجباری قرار دارند. 

این دو شهروند در تاریخ ۶ مهر ماه ١۴٠١ ، پس از یورش نیروهای امنیتی به منازلشان در شهر چابهار بازداشت شده اند. 

گفته می‌شود نیروهای امنیتی بدون نشان دادن حکم قضایی و به همراه سگ وارد منزل شده و علیرغم تفتیش منزل و زدن شوکر برقی بر سر برخی اعضای خانواده، تلفن های همراه همه آنها را نیز ضبط کرده‌ و باعث ایجاد رعب و وحشت بین کودکان و زنان شده‌اند.

منصور و نظام الدین که با یکدیگر قرابت فامیلی نیز دارند در تاریخ ١٢ مهر ماه از بازداشتگاه نیروهای امنیتی به زندان چابهار منتقل شده اند. 

این دو شهروند در تاریخ ٢٣ مهر ماه از زندان چابهار به بازداشتگاه اطلاعات در زاهدان منتقل و تحت شکنجه های جسمی شدید با روش تخت معجزه جهت اعترافات اجباری قرار گرفته اند، به حدی که نامبردگان دفع خون به جای ادرار داشته اند.

منصور و نظام الدین در آذر ماه پس از حدود دو ماه ضرب و جرح، شکنجه و عدم تماس و یا ملاقات با خانواده به زندان مرکزی دُزاپ (زاهدان) منتقل شده اند و برای اولین بار توانسته‌اند با خانواده های خود بصورت تلفنی ارتباط برقرار کنند.

همچنین دستگاه قضایی به خانواده های این بازداشت‌شدگان اجازه گرفتن وکیل شخصی نداده و از آنها خواسته است تا از بین وکلای تسخیری برای پیگیری پرونده هایشان، انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش، دستگاه قضایی با عدم پاسخگویی مناسب و قانع کننده از خانواده های این افراد خواسته تا از طرف معتمدین و شورای شهر چابهار استشهاد محلی، به همراه امضای شورای شهر بیاورند و به آنها اعلام شده که اتهامات منصور و نظام الدین “افساد فی الارض” و “تخریب اموال عمومی” می‌باشد. 

گفتنی است منصور هوت ۲۵ ساله فرزند کمال خان، شاعر و ادیب بلوچستان و دارای دو فرزند و نظام الدین، هر دو نفر اهل چابهار می باشند.

این دو شهروند در زندان مرکزی زاهدان نیز تحت فشار هستند و در معرض خطر صدور احکام سنگین قرار دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*