خود معرف شدن حدود پنجاه تن از طلاب تبع افغانستان حوزه علمیه مخزن‌العلوم خاش به اردوگاه اتباع خارجی

به گزارش رسانک، صبح امروز دوشنبه ۱۸ دی‌ ماه ۱۴۰۲، حدود ۵۰ تن از طلاب اتباع کشور افغانستان و محصل در حوزه علمیه مخزن العلوم خاش پس از تهدید مولوی «نظیراحمد کرمزهی» مدیر داخلی این حوزه توسط اداره اطلاعات این شهرستان برای یورش، خود را به اردوگاه اتباع خارجی شهرستان خاش معرفی کردند.

گفته می‌شود که طلاب اتباع کشور افغانستان حوزه مخزن العلوم خاش پس از احضار مولوی «نظیراحمد کرمزهی» مدیر داخلی حوزه علمیه و تهدید و تعیین ضرب الاجل یک هفته ای برای اخراج طلاب اتباع خارجی از سوی اطلاعات، تصمیم گرفته خود را به اردوگاه اتباع خارجی شهرستان خاش تحویل داده و به کشور خود بازگردانده شوند.

گفتنی است که روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، مولوی «نظیراحمد کرمزهی» مدیر داخلی حوزه علمیه مخزن العلوم شهر خاش طی تماسی از سوی اداره اطلاعات احضار شده که با مراجعه به این اداره، توسط نیروهای اطلاعات تحت بازجویی و بازخواست از وجود طلاب اتباع خارجی قرار گرفته و فرصت یک هفته‌ای برای وی و حوزه علمیه جهت اخراج طلاب تعیین شده بود.

همچنین وی از سوی اداره اطلاعات تهدید شده بود که در صورت عدم اخراج طلاب ظرف یک هفته، خود نیروهای امنیتی با ورود به داخل حوزه اقدام به بازداشت طلاب و رد مرز آنان خواهند کرد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*