مولوی ساداتی: نادیده گرفتن مطالبات و سرکوب ؛ نارضایتی ها و زمینه خشونت فراهم کرده است

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١٣ آبان ماه ۱۴۰۱ ، مولوی سید عبدالصمد ساداتی نادیده گرفتن حقوق اساسی و مدنی و در حاشیه قرار گرفتن ملل و مذاهب در اداره کشور بواسطه حاکمیت یکدست را مورد اشاره قرار داد و نادیده گرفتن مطالبات ملی ، تبعیضات ناروا و نگاه امنیتی (سرکوب) را موجب نارضایتی و زمینه ای برای افراط گرایی و خشونت بیان کرد.

امام جمعه شستون (سراوان) در بخشی از سخنان جمعه گفت: از آنجا که کشور ایران متشکل از ملل و مذاهب مختلف است ، همه افراد و گروهها و جریانها باید از حقوق اساسی و مدنی برخوردار باشند و هیچ طیف ، قوم و مذهبی مورد تبعیض و در حاشیه قرار نگیرد.

مولوی ساداتی افزود: بی اعتنایی به حقوق شهروندی و نادیده گرفتن مطالبات و از طرفی سوء مديريت و تبعیضات ناروا زمینه را برای افراط گرایی ، خشونت و تجزیه طلبی هموار می کند ، به خصوص در مناطق قومی و مذهبی ، نگاهها به حوزه امنیت محدود نشود بلکه رفع محرومیت ها و نابرابری ها در دستور کار قرار گیرد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی بار دیگر با انتقاد از وقایع خونین اخیر ، کشتار مردم را غیرقابل توجیه خواند و خاطرنشان کرد: کشتار مردم قابل توجیه نیست ؛ چه سوختبران و کوله بران و نمازگزاران جمعه خونین زاهدان باشند و یا آنان که در شاهچراغ شیراز و جاهای دیگر به قتل رسیده اند محکوم اند ، همچنین ترور اخیر امام جماعت [از برادران شیعه] در زاهدان محکوم و باعث تاسف است و اینگونه اعمال هیچ نفعی و توجیهی ندارند.

مولوی ساداتی تاکید کرد: قتل یک انسان فارغ از باور، نژاد، مذهب و قومیت همانند کشتن همه انسان ها قرار داده شده است.

وی افزود: قتل ؛ گناه سنگین و خطرناکی است ، الله متعال خون شهدا را ضایع نمی کند ، انتقام الهی سخت و دردناک است و آه مظلومان را در هر کجا که مورد ظلم و ستم قرار گیرند رسیدگی می کند ، این وعده الهی است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*