جان باختن یک زندانی بلوچ در زندان مرکزی دزاپ

به گزارش رسانک، بامداد روز سه‌شنبه ‌۱۲ دی‌ ماه ۱۴۰۲، یک زندانی بلوچ در بند ۲ (بند امنیتی) زندان مرکزی دزاپ (زاهدان) بدلیل ایست قلبی در خواب جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی بلوچ “جمشید اربابی (گرگیج)”، ۳۶ ساله معروف به “امیر محمد”، فرزند محمد‌کریم متاهل و دارای سه فرزند، اهل منطقه شیرآباد زاهدان عنوان شده است.

گفتنی است حدود ساعت ۰۰:۳۰ بامداد، جمشید در هنگام خواب دچار ایست قلبی شده و با توجه به تنفس او که مانند صدای خفگی بوده، هم اتاقی‌های وی به افسرنگهبان اطلاع داده و وی به کمک زندانیان به بهداری زندان منتقل شده و پس از معاینه و اخذ مجوز حدودا با یک ساعت تاخیر به بیمارستان تامین اجتماعی خارج از زندان اعزام و ساعت ۲ بامداد به بیمارستان می رسد و این در خالی بوده که وی قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده و با تلاش و اجرای عملیات احیاء علایم حیاتی او بازنگشتند.

بر اساس این گزارش جمشید در خرداد سال ۱۴۰۱، به اتهام درگیری و داشتن شاکی خصوصی بازداشت و با وجود رضایت شاکی و پرداخته دیه پرونده از حیث شاکی خصوصی به پایان رسیده و بسته شده اما از حیث جنبه عمومی جرم تا شش ماه دیگر آزاد می شد.

جمشید یکی از افراد فعال مذهبی در جماعت تبلیغ بود و بخاطر همین پس از گذراندن چندین تشکیل در تبلیغ جماعت معروف به امیر محمد شده بود. به گفته منابع او پیش از اینکه به جماعت برود ملقب به جمشیدفر و از ماماوک های منطقه شیرآباد بوده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*