دروغ‌پردازی سازمان‌یافته رسانه های حکومتی برای ایجاد تشکیک در وضعیت بغرنجی که حکومت برای مردم بلوچستان ایجاد کرده است

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ٣ آبان ماه ۱۴۰۲، خبرگزاری حال وش گزارش داد که نیروهای امنیتی به منزل اسلم صدیقی زندانی سیاسی سابق مراجعه کرده و پیرامون وضعیت این زندانی اظهارات دیکته شده و خلاف واقعی ضبط کرده اند.

در همین راستا، روز ۵ آبان ماه رسانه های حکومتی یک ویدیو چند دقیقه ای با هدف آشکار بی اعتبار کردن اخبار منتشر شده از وضعیت بغرنج نقض حقوق بشر در بلوچستان تهیه شده است را منتشر کردند.

در این ویدیو که به صورت آشکاری تلاش دارد گزارش ها درباره وضعیت نقض حقوق بشر، فقر و سرکوب عریان مردم در استان بلوچستان و سیستان را بی اعتبار بکند.

تلفیقی از گزارش های مختلف رسانه های فارسی زبان خارج از کشور درباره وضعیت بغرنج بلوچستان گردآوری شده و در آخر به اخبار منتشر شده پیرامون «اسلم صدیقی» اشاره شده است و با بازنشر ویدیویی از او که پیش تر با همین هدف منتشر شده بود و همچنین ویدیویی از یک زن که ادعا میشود مادر اسلم صدیقی است تلاش شده گزارش ها درباره «بلاتکلیفی و حبس ده ماهه و همچنین خودزنی اسلم صدیقی دروغ نشان داده شود و در پایان گزارش اینگونه نتیجه گیری بشود که تمام گزارشات درباره وضعیت بلوچستان جو سازی‌های کاذب هستند».

این گزارش رسانه‌های حکومتی در حالی است که پیش تر رسانه‌های مستقل بلوچستان با انتشار فایل صوتی از مادر آقای صدیقی در این باره شفاف سازی کرده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*