اجرای حکم اعدام یک زندانی بلوچ با وجود یک درجه تخفیف در زندان بیرجند

به گزارش رسانک، سحرگاه روز پنجشنبه ٢٧ مهر ماه ۱۴۰۲، یک زندانی بلوچ با وجود حکم اعدام با یک درجه تخفیف در زندان بیرجند توسط مسئولان و مقامات قضایی این زندان اعدام شد.

هویت این زندانی بلوچ، “حسین‌ علی دیل‌ بلوچ” ۲۷ ساله (متولد ۹/ ۹ /۱۳۷۵) فرزند قادر متاهل (دارای نامزد)، اهل روستای سیاهمرد واقع در شهرستان زابل عنوان شده است.

بر اساس گزارش حال وش، اتهام مطرح شده علیه این شهروند بلوچ جرایم مربوط به مواد مخدر اعلام شده است.

حسین‌ علی در سال ۱۴۰۰، در بیرجند توسط نیروهای نظامی بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام با یک درجه تخفیف محکوم شده ولی در ساعت ۳:۳۰ بامداد روز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه بدون اطلاع قبلی توسط افسر نگهبان شیفت به خارج از بند انتقال و بدون انجام دیدار آخر با خانوادش اعدام شده است.

گفتنی است که حسین‌ علی پس از آنکه متوجه شده برای اجرای حکم اعدام فرا خوانده شده از رفتن به افسر نگهبانی امتناع و عنوان کرده که حکم او اعدام با یک درجه تخفیف است.

گفته می‌شود که او به دستور مقامات زندان توسط سه سرباز و افسر نگهبان و مراقبین بند به زور به قرنطینه منتقل شده و ساعتی بعد در سحرگاه اعدام شده است.

بدنبال اعدام این شهروند، از زندان بیرجند با خانواده وی تماس گرفته شده و خبر اعدام فرزندشان را داده‌ و از آنها خواسته اند برای تحویل جسد او به سردخانه شهر بیرجند مراجعه کنند.

خانواده این زندانی علیرغم پیگیری مسئله اعدام او با وجود حکم یک درجه تخفيف از سوی مسئولان قضایی و زندان پاسخی دریافت نکرده‌اند.

لازم به ذکر است که خانواده حسینعلی بدلیل اینکه او نامزد داشته در مراسم تشییع جنازه دست‌های بی جانش را حنا زده و روی پیکرش نقل و شکلات انداخته اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*