آرمیتا گراوند جان باخت

به گزارش رسانک، روز ۵ آبان ماه ۱۴۰۲، خبرگزاری حکومتی خبر از جان باختن آرمیتا گراوند دختر دانش آموز کرمانشاهی، پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و حدود یک ماه بستری در بخش مراقب‌های ویژه دادند.

گفتنی است که روز ۹ مهر ماه ۱۴۰۲، آرمیتا گراوند، دختر ١۶ ساله اهل کرمانشاه و ساکن تهران، در متروی تهران پس از درگیر شدن ماموران “امر به معروف و نهی از منکر” از هوش رفته، به زمین خورده و به بیمارستان منتقل شده است.

در حالی که رسانه های ایران با پخش اعترافات اجباری والدین این کودک، بی هوشی و زمین خوردن این کودک را به دلیل افت فشار عنوان کرده، در شبکه‌های اجتماعی گفته شده که او به دل عدم رعایت حجاب اجباری، توسط ماموران مورد حمله فیزیکی قرار گرفته و بنابر برخی اطلاعات، در اثر وارد شدن صدمات شدید بیهوش و در نتیجه با آمبولانس به بیمارستان فجر نیروی هوایی منتقل شده است.

فیلم‌هایی از چگونگی ورود آرمیتا گراوند به داخل واگن مترو منتشر شد اما عفو بین‌الملل اعلام کرد ویدئوی منتشرشده «دستکاری» شده و یک فاصله ۳ دقیقه‌ای در آن وجود دارد.

افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی از مسئولین خواستند تا ویدئوی داخل واگن مترو را منتشر کنند اما علیرضا زاکانی، شهردار تهران ادعا کرد که «داخل واگن‌ها دوربین وجود ندارد.»

لازم‌ به ذکر است که عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد که “به استناد گزارش‌های منتشر شده و با اشاره به شواهد متعدد درباره مخفی‌کاری مقام‌های جمهوری اسلامی در این باره، آرمیتا گراوند پس از حمله یک مامور اعمال حجاب اجباری به کما فرو رفته است”.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*