مولوی عبدالحمید: برای ما ثابت شده که عوامل نفوذی بین مردم آمده و مشکلات درست می‌کنند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۵ آبان ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در مراسم نماز جمعه مردم و مسئولان و مأموران را به «خویشتن‌داری» توصیه کرد و گفت: در جمعه گذشته بنده تاکید کردم که آرامش رعایت شود، اما برای ما ثابت شده که عوامل نفوذی در بین مردم می‌آیند و مردم را تحریک می‌کنند تا مشکلات درست کنند. لذا مردم مواظب عوامل نفوذی باشند و مراعات کنند و بعد از نماز با آرامش و ذکر الله تعالی از مصلا به خانه‌هایشان برگردند. ما باید شرایط را مدنظر قرار دهیم و به نحوی رفتار کنیم که مشکلات بیشتری پیش نیایند.

وی در ادامه افزود: مردم بدانند حق و حقوق‌شان پیگیری شده و اکنون هم پیگیری می‌شود. بنده همواره گفته‌ام که بزرگترین حقوق ما حقوق تمام مردم ایران است، زیرا ما هم جزو مردم ایران هستیم و اگر مشکلات ملی حل شوند مشکلات ما هم حل می‌شوند. رسیدگی به مشکلات قومی و مذهبی و منطقه‌ای در اولویت دوم قرار دارند.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: توصیه و تاکید بنده به مسئولان و مأموران نیز آن است که مواظب شرایط حساس باشند و از خودشان خویشتن‌داری نشان دهند. در جمعۀ گذشته بسیاری از مردم که از خیابان‌ها جمع‌آوری و دستگیر شدند نمازگزار بودند که امیدواریم تمام زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی آزاد شوند. هر دو طرف باید سعه‌صدر و دوراندیشی داشته باشند تا مشکلات به جای حساس نرسند.

لازم به ذکر است که به علت بارش باران و عدم امکان برگزاری نماز جمعه در مصلای اهل‌سنت به دلیل مسقف‌نبودن محل برگزاری نماز، مراسم نماز جمعۀ این هفته زاهدان در مسجد جامع مکی و به‌صورت مختصر برگزار شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*