صدور بیانیه اساتید منبع العلوم کوه‌ون درپی تخریب «نمازخانه اهل‌سنت تهران»، «محاصره مسجدمکی زاهدان» و «بازداشت فله‌ای جوانان این شهر»

رسانک/ جامعه مدرسین منبع العلوم کوه ون نسبت به اقدامات رژیم جمهوری اسلامی ایران برای تحت فشار گذاشتن جامعه اهل سنت و شهروندان بلوچ در زاهدان بیانیه اعتراضی داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

ادای فریضه‌ی نماز جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ در مصلای زاهدان زیر جو سنگین امنیتی طی هفته‌های اخیر و بالخصوص برخوردهای خشونت آمیز و تحریک‌آمیز عامدانه‌ی نیروهای امنیتی در جمعه با مردان و کودکان نمازگزار و بازداشت‌های گسترده و فله‌ای مسلمانان این مرز و بوم، ورود غیرقانونی نیروهای حکومتی به خانه‌های اساتید حوزه‌ علمیه‌ی مکّی، جلوگیری از ورود علمای شاخص و برجسته اهل‌سنت به شهر زاهدان و شرم‌آورتر از همه‌ی این‌ها اقدام به تخریب نمازخانه‌ی اهل‌سنّت پونک ـ تهران وقایع تلخی هستند که در بحبوحه‌ی بمباران‌های وحشیانه‌ی مسلمانان غزّه توسط اسرائیل و ایادی کفر، ذهن مسلمانان عدالتخواه اعم از شیعه و سنّی ایران را به خود مشغول ساخته است.

بدیهی است که این برخوردهای نابخردانه درست در روزهای سیاهی که مسلمانان تمام جهان در ماتم قربانیان و شهدای بیمارستان المعدانی غزّه به‌سر می‌برند، تصویری نامطلوب از سردمداران کشور عزیر ایران برای جهانیان به‌نمایش می‌گذارد.

توصیه‌های خیرخواهانه‌ی حضرت شیخ الاسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و دوری از تنگ‌نظری، چیزی جز توصیه به پایبندی به اسلامی که بدان معتقدیم نیست. صدای عدالتخواهی و اعتراضات مسالمت آمیز اهل‌ سنت بلوچ در زاهدان که هیچ‌گونه آسیبی با خود به همراه ندارد، کاملا منطبق با قانون اساسی کشور است و مخالفت با آن جرم و استبداد به‌حساب می‌آید.

آیا مسئولان کشور ما با جلوگیری از نماز و ایجاد مزاحمت در عبادت پروردگار و تخریب نمازخانه‌ها، نابودی جهان کفر و آزادی قدس را به مسلمانان دنیا نوید می‌دهند؛ در حالی که مطابق آموزه‌های اسلامی نماز برترین و کار آمدترین سلاح معنوی مبارزه با کافران است؟!

لازم به ذکر است که امنیت شهر زاهدان نتیجه‌ بیداری مردم فهیم و آگاه مرکز استان و بویژه وجود شخص شخیص حضرت شیخ الاسلام حفظه الله و نظامی کردن و حصر این شهر مخل امنیت است؛ چیزی که مسئولان آگاه و دلسوز کشور به‌خوبی از آن آگاه‌اند.

ما جامعه‌ی مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی منبع العلوم کوه‌ون – سرباز حمایت قاطع خود را از موضع‌گیری‌های صحیح، به‌جا و به‌موقع حضرت شیخ الاسلام حفظه‌الله برای اجرای عدالت، پایبندی به شئون اسلامی و قانون اساسی کشور اعلام می‌داریم و تخریب ناجوانمردانه نمازخانه‌ اهل‌سنت تهران را به شدّت محکوم نموده و مجازات خرابکاران را از خداوند مُنتَقِم مسألت می‌نماییم.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*