احراز هویت همراهان مولوی فضل‌ الرحمن کوهی که همراه او بازداشت شدند

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ٣٠ مهر ماه ١۴٠٢، نیروهای امنیتی مولوی فضل الرحمن کوهی و چهار نفر از همراهان وی را که در مسیر بازگشت از زاهدان، و پس از دیدار با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، بازداشت کردند.

هویت این شهروندان بلوچ، مولوی “اکرم کوهی”، مولوی “اصغر کوهی”، مولوی “یاسین آسکانی” و “حبیب الله آسکانی” عنوان شده است.

از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری این افراد تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

در همین راستا، دادسرای ویژه روحانیت مشهد علت بازداشت مولوی کوهی را «هنجارشکنی و همگامی با جریانات معاند» عنوان کرده است.

در گزارش این دادسرا آمده است که «مولوی کوهی به لطف و رافت نظام که شامل حالش شده بود کم توجهی نموده و باز هم بر مواضع هنجارشکن و وحدت ستیز خود همنوا و هم‌راستا با جریانات معاند و برانداز که همواره به دنبال التهاب آفرینی و سلب آسایش روانی و اجتماعی مردم ولایت مدار و غیور سیستان و بلوچستان می باشند مبادرت ورزید که با حکم دستگاه قضا به منظور ادامه روند قانونی محکومیت، بازداشت و به مشهد منتقل گردید.»

گفتنی است که دادگاه ویژه روحانیت مشهد در تاریخ ٣ مهر ماه ۱۴۰۲، از طریق تماس تلفنی به نزدیکان مولوی کوهی، خبر از آزادی وی داده بود.

لازم به ذکر است که مولوی کوهی در آخرین واکنش در خصوص بازداشت و سرکوب نمازگزارن زاهدان گفته بود: “اگر کسی برخورد دیروز‌ِ [جمعه ٢٨ مهر ماه ۱۴۰۲] نیروهای امنیتی زاهدان را با نمازگزاران مسجد مکی در مسیر بازگشت از مصلای زاهدان را ببیند، ظلم اسرائیل بر مردم فلسطین و غزه را فراموش می‌کند. اگر از این حرف بنده می‌رنجید برنجید.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*