کشته شدن یک شهروند بلوچ فاقد شناسنامه پس از رد مرز شدن توسط نیروهای نظامی در مرز زهک

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢۱ مهر ماه ١۴٠٢، یک شهروند بلوچ فاقد شناسنامه که توسط نیروهای کلانتری ۱۳ شیرآباد زاهدان بازداشت و به اردوگاه الغدیر این شهر منتقل و سپس به افغانستان رد مرز شده بود، هنگام بازگشت در نقطه مرزی پاسگاه ملاشریف واقع در شهرستان زهک با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی کشته شد.

هویت این شهروند بلوچ و فاقد شناسنامه “رحمت الله براهویی (زیرکاری)”، ۲۸ ساله، فرزند عبدالله، متاهل و دارای پنج فرزند خردسال، و اهل منطقه شیرآباد زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، رحمت الله که کارگر روزمزد ساختمانی بوده پس از بازداشت به بهانه نداشتن شناسنامه، بدون اجازه تماس و اطلاع خانواده به اردوگاه الغدیر منتقل شده و از آنجا به کشور افغانستان رد مرز شده است.

این شهروند بلوچ، برای برگشت از افغانستان بدلیل همراه نداشتن پول مجبور به عبور از مرز شده که مورد هدف تیراندازی نیروهای پاسگاه ملاشریف از ناحيه کمر و پا قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

بدنبال جان باختن این جوان، نیروهای نظامی جسد وی را بدون اینکه به خانواده او خبر بدهند به بیمارستان امیرالمومنین زابل تحویل داده‌اند و مسئولان سردخانه بيمارستان امروز دوشنبه ۲۴ مهر ماه ١۴٠٢، خبر جان باختن رحمت الله را به خانواده اش داده‌اند تا با انجام کارهای پزشکی قانونی بتوانند جسد او را تحويل بگیرند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*