حمایت دبیرکل حزب مردم بلوچستان از سخنان منصفانه و صلح‌جویانه مولوی عبدالحمید

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢١ مهر ماه ١۴٠٢، ناصر بلیده ای، دبیرکل حزب “مردم بلوچستان” در صفحه اصلی خود در برنامه ایکس سخنان مولوی عبدالحمید را صلح‌جویانه و منصفانه خواند و آن را نشان از تعقل و نگاه انسانی این روحانی محبوب دانست.

ناصر بلیده ای نوشت: “سخنان امروز مولوی عبدالحمید منصفانه و صلح‌جویانه بود که نشان از تعقل و نگاه انسانی دارد. مولوی عبدالحمید به عنوان یک رهبر معنوی از برابری، آزادی و تحقق حقوق اجتماعی مردم بلوچ در ایران حمایت کرده و خواهان رفع هرگونه تبعیض است.

وی با سخنان و تحلیل‌های مبارزاتی خود بیش از یک سال است که پیشبرد یک مقاومت مدنی بدون خشونت را با موفقیت و تداوم رهبری می‌کند. ایشان با وجود فشارهای فراوان به شایستگی نشان داده‌اند که از مواضع انسانی خویش یک قدم عقب نشینی ننموده و در این راه ایستادگیِ شایان ستایشی را از خود نشان داده‌اند.

در حالی که حاکمان ایران و در رأس آن‌ها علی خامنه‌ای، در کنار نیروهای افراطی جنگ طلبی در دو سوی مخاصمه قرار گرفته و با بزدلی بر طبل جنگ می‌کوبند و خواهان نابودی مردم یهود و کشور اسراِئیل هستند، مولوی عبدالحمید که حقوق انسانی، حق حیات و امنیت کودک فلسطینی و اسرائیلی را یکسان می‌داند از هر دو طرف خواست که منطقی و انسانی فکر کنند و به فکر آینده ای توأمان با صلح و امنیت برای خود و نسل‌های آینده ی هر دو ملت فلسطین و اسرائیل باشند.

مولوی عبدالحمید در حالی از حقوق انسانی دو ملت فلسطین و اسراییل سخن به میان آورد که در ایران برخی شعار مرگ بر فلسطین، زنده باد اسرائیل و در مقابل نیروهای وابسته به حکومت مرگ بر اسراییل، زنده باد فلسطین سر می‌دهند که هر دو نشان از افراط گرایی دارد.

یک روحانی مذهبی مانند مولوی عبدالحمید که به خدا اعتقاد دارد و برای بندگان خدا کار می‌کند خواهان حق حیات، امنیت و رفاه برای همه‌ی بندگان خدا می‌باشد؛ در بینش و رفتار وی فرقی میان یهودی، مسیحی، مسلمان، بهایی و انسان‌های دیگر با مذاهب و گرایش‌های گوناگون فکری و اعتقادی در ارتباط با برخورداری آن‌ها از حقوق انسانی وجود ندارد.

وی همانطور که برای مردم بلوچ و مردم ایران دل می‌سوزاند، برای مردم فلسطین و اسرائیل نیز به یکسان دل می‌سوزاند و برای کمک به مردم افغانستان که از زلرله آسیب دیده‌اند نیز دعا می‌کند و خواهان کمک نمازگزاران به آن‌ها می‌شود.

چنین رهبران معنوی‌ می‌توانند راه را برای ایجاد جوامع دموکراتیک با رفاه اجتماعی، آزادی مذهبی و اندیشه هموار نمایند.

زنده با آزادی و برابری”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*