مولوی عبدالحمید نمایندگان مجلس به رهبر مشورت بدهند تا از درد مردم آگاه شود

به گزارش رسانک، روز جمعه ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه دزاپ (زاهدان) در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از عملکرد اعضای مجلس و خبرگان رهبری انتقاد کرد و گفت: “رهبری نیاز به مشورت دارد و خبرگان باید به او مشورت دهند و درد مردم و واقعیت را به رهبری اطلاع دهند. اگر این موضوعات را به اطلاع رهبری نرسانند چه سودی دارد؟”

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه این هفته محور اصلی سخنانش به موضوع نام‌ نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت و خواهان تغییرات اساسی در عملکرد این نهادهای انتخابی شد و برگزاری انتخابات به شیوه کنونی را بی اثر و غیر مفید دانست.

مولوی عبدالحمید با اشاره و تائید حرف‌های روزگذشته علی خامنه‌ای که گفته بود «همه ماها در معرض لغزشیم»، گفت: “اسم بعضی از بزرگان خط قرمز شده اما خط قرمز فقط خداست”.

وی همچنین در قسمتی از سخنان خود در مورد نقش مسئولین در مشکلات کشور و کشتار معترضان در ایران افزود: “در اروپا گاهی اوقات رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر یا نماینده مجلس استعفا می‌دهد، اما در عرف کشور ما اصلا استعفا نیست. ما تا حالا ندیده‌ایم که نمایندگان مجلس، نمایندگان خبرگان و حتی دولت به نشانۀ اعتراض و به نفع مردم استعفا بدهند. اگر استعفا بدهند آنها را بدبخت می‌کنند. چیز تعجب‌برانگیز در اعتراضات اخیر اسرائیلی‌ها علیه حکومت این بود که در این اعتراضات هیچ‌کسی از مردم کشته نشد. نیروهای اسرائیلی فلسطینی‌ها را می‌کُشند اما ملت خودشان را نمی‌زنند. ملت با غیرملت فرق می‌کند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*