تلاش نافرجام برای تطهیر چهره نیروهای نظامی در بلوچستان

رسانک/ روز چهارشنبه ١٢ مهر ماه ١۴٠٢، پس از لو رفتن ویدئوی شکنجه بی مورد و رفتار غیرانسانی یک سرباز وظیفه به نام “سعید نجفی” از کلانتری ١٣ شیرآباد زاهدان در مقابل یک شهروند بلوچ بازداشتی و تسلیم شده، فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان در رسانه‌های حکومتی خبر از عزل فرمانده کلانتری و صدور دستور ویژه برای رسیدگی به رفتار فراقانونی داد.

وی همچنین با دعوت از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری های حکومتی با اجرای شوآفی تکراری از فرد شکنجه‌شده دلجویی کرد تا چهره منفور نیروهای نظامی را تطهیر دهد.

این در حالی است که مقامات نظامی و امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران در قبال تجاوز یک دختر پانزده ساله بلوچ توسط “ابراهیم کوچکزایی”، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چهبار (چابهار) نه تنها هیچگونه اقدامی انجام ندادند بلکه پس از دفاع از وی بیش از سیصد شهروند بلوچ معترض را کشته و زخمی کردند تا بگویند که چنین جنایتی در چابهار رخ نداده است.

عدم مجازات “ابراهیم کوچکزایی” پس از گذشت بیش از یک سال از آغاز اعتراضات مردمی در بلوچستان، که در آن بیش از سیصد نفر کشته و زخمی شدند، مردم را بر این باور رسانده است که نه اینگونه دستورات ویژه و نه دلجویی های نمایشی، هیچکدام نمی‌تواند چهره منفور نیروهای نظامی و امنیتی را در بلوچستان پاک نشان دهد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*