آتش زدن ماشین آلات شرکت ماهان توسط افراد ناشناس در جاشک

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ١٢ مهر ماه ١۴٠٢، افراد ناشناس در پایین دست سد جگین واقع در شهرستان جاشک (جاسک) اقدام به آتش زدن دوباره ماشین آلات شرکت ماهان وابسته به سپاه پاسداران پس از گذشت دو هفته کردند.

بر اساس این گزارش، افراد ناشناس تعداد چند دستگاه خودروی سنگین از جمله کمپرسی، کامیون و بیل مکانیکی شرکت ماهان را به آتش کشیده اند.

گفتنی است که بدنبال ساخت کارشناسی نشده سد جگین در این منطقه و نابودی اکوسیستم، محیط زیست، کشاورزی و دامداری اهالی منطقه، شهروندان بلوچ مناطق بشکرد (بشاگرد) و‌ روستای جگین نسبت به آن اعتراض کرده و خواستار عدم تصرف زمین های ابا و اجدادی خود توسط ادارات دولتی و سپاه با استفاده از اعتراضات مسالمت آمیز بوده‌اند که با بی توجهی مسئولین هیچ مشکلی از مردم حل نشده است.

برخی از شهروندان در مناطق جاشک، آتش زدن ماشین الات شرکت ماهان را توطئه ای از سوی مسئولین منطقه می دانند تا با این بهانه پروژه های خود را بدون توجه به نگرانی‌های مردم بومی تکمیل و زمین های مردم را تصرف کنند.

گفتنی است که شامگاه ٢٩ شهریور ماه ۱۴۰۲ نیز در پی اقدام افراد ناشناس در کمپ کشاورزی شرکت ماهان تعداد پنج دستگاه سنگین شامل غلتک، بیل مکانیکی، بلدوزر، کانکس و ژنراتورهای موتور برق در آتش سوخته بودند.

لازم به ذکر است که شرکت ماهان وابسته به سپاه در پروژه‌ای مشابه در شهرستان دشتیاری نیز در تلاش برای تصرف هزاران هکتار از اراضی مردم می‌باشد که باعث اعتراض چندین باره اهالی این منطقه شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*