احراز هویت سرباز وظیفه شکنجه گر + تصویر فرد شکنجه شده

رسانک/ روز گذشته ١٢ مهر ماه ١۴٠٢، ویدئویی از شکنجه یک شهروند بلوچ توسط سرباز وظیفه نیروی انتظامی در فضای مجازی بلوچستان منتشر شد که احساسات بسیاری از مردم را جریجه دار کرد.

اکنون محرز گشته که هویت این سرباز وظیفه “سعید نجفی”، ۲۱ ساله، فرزند رضا، اهل زابل و ساکن شهرک مهرشهر زاهدان می‌باشد.

بر اساس گزارش های دریافتی پدر این سرباز وظیفه هم اکنون در دهکده المپیک زاهدان مشغول به کار نگهبانی است و منزل آنها در مجتمع نبوت می‌باشد.

  در ویدئو منتشر شده، این سرباز وظیفه در حضور مافوق خود بر خلاف قانون در حال شکنجه و زدن شوکر برقی به یک فرد بازداشت شده در کلانتری ١٣ واقع در منطقه شیرآباد زاهدان می‌باشد.

این در حالی است که شهروند بلوچ در کلانتری در بازداشت است و دست‌های خود را طبق دستور سرباز وظیفه بالا نگه داشته و كاملا تسلیم او است. همچنین نیروهای مافوق این سرباز نیز بدون توجه به رفتارهای غیرانسانی و شکنجه ها این در حال قدم زدن و یا انجام امور عادی خود می‌باشند و هیچ ممانعتی از این رفتار فراقانونی انجام نمی‌دهند. علاوه بر این تمام این اتفاقات مقابل چشم کودکی که در محل حضور دارد اتفاق می‌افتد.

از هویت فرد بازداشت شده تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست اما رسانه‌های رژیم جمهوری اسلامی در ویدئویی تبلیغاتی عنوان کرده‌اند که شاهپور فلاحی، فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان از وی دلجویی کرده است.

در همین راستا، فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان ضمن برکناری (تعویض محل خدمت) فرمانده کلانتری ١٣ دستور ویژه ای برای پیگیری در خصوص این بدرفتاری سرباز وظیفه صادر کرده اما بر خلاف صدور دستورات اینچنینی به باور عموم مردم استان، هیچ وقت با افراد خاطی دستگاه‌های نظامی و امنیتی برخورد درستی صورت نگرفته تا برای بدرفتاری ماموران در آینده بازدارندگی مناسب را داشته باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*