خطر صدور احکام سنگین برای سه شهروند بلوچ بازداشت شده پیرامون اعتراضات زاهدان

به گزارش رسانک، سه شهروند بلوچ که در بحبوحه اعتراضات در زاهدان  توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌اند، همچنان تحت شکنجه و در معرض خطر صدور احکام سنگین قرار دارند.

هویت این سه شهروند بلوچ “محمد رضا نارویی” (شیرانی) معروف به محمد علی فرزند محمد امین متولد ۱۳۵۳، متاهل دارای ۸ فرزند شغل کشاورز اهل زابل و ساکن زاهدان

“اسماعیل شه بخش”، ۴۱ ساله فرزند مجید متاهل دارای ۵ فرزند شغل کارگر و ساکن روستای قطارخنجک

«روح‌الله کهرازهی» ۲۱ ساله فرزند عبدالله متاهل ساکن زاهدان عنوان شده است.

حال وش به نقل از یک منبع مطلع نوشته است، محمدرضا هیچ جرمی مرتکب نشده و بیگناه است و نیروهای امنیتی به خاطر فرزندش آرش که عنوان کرده اند “لیدر اعتراضات” بوده و در اعتراضات زاهدان حضور فعال داشته وی را در ۱۵ آبان ۱۴۰۱، بازداشت کرده‌اند تا پسرش خود را تحویل نیروهای امنیتی بدهد.

این منبع افزود: اسماعیل و روح‌الله بخاطر اینکه با آرش نسبت فامیلی و دوستی داشتند و آرش یک شب در منزل اسماعیل در روستای قطارخنجک از توابع زاهدان مهمان بوده آنان را در ۱۷ آبان ۱۴۰۱، بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، محمد رضا، اسماعیل و روح‌الله در بازداشتگاه اطلاعات به شدت تحت شکنجه قرار گرفته و دارند و اعترافات اجباری از آنان گرفته اند و اتهام ارتباط داشتن با موضوع کشته شدن سجاد شهرکی روحانی بسیجی که در ۱۲ آبان ۱۴۰۱، در زاهدان، کشته شد را تحت شکنجه های شدید به آنها وارد کرده اند.

گفتنی است هر سه این شهروندان تا لحظه تنظیم گزارش در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های شدیدی قرار دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*