پنج شهروند بازداشت بلوچ در معرض خطر صدور احکام سنگین 

به گزارش رسانک، پنج شهروند بلوچ بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی در روستای چشمه زیارت از توابع زاهدان با پرونده‌سازی نهادهای امنیتی ور معرض خطر احکام سنگین قرار دارند.

هویت این شهروندان، « فرشید حسن زهی» ۲۵ ساله فرزند حنیف، کارگر مصالح فروشی مهدوی در زاهدان ساکن روستای سیادک از توابع زاهدان،

«جمشید حسن زهی» ۲۹ ساله فرزند عبدالغنی متاهل دارای دو فرزند خردسال ساکن روستای چشمه زیارت از توابع زاهدان و شغل مغازه داری در سه راهی روستای پلکی،

«امید حسن زهی» ۲۰ ساله فرزند شیرمحمد کارگر مصالح ساختمانی مهدوی در خیابان جانبازان زاهدان،

«اسماعیل حسن زهی» ۳۰ ساله فرزند کریم،  شغل سوختبری و ساکن روستای چشمه زیارت از توابع زاهدان،

«بهزاد حسن زهی» ۲۶ ساله فرزند رحمدل‌، متاهل دارای دو فرزند خردسال، کارگر مصالح فروشی مهدوی در زاهدان و ساکن روستای چشمه زیارت از توابع زاهدان احراز شده اند.

این پنج شهروند بلوچ که همگی کارگر بوده و با هم نسبت فامیلی دارند توسط نیروهای نظامی در محل کارشان در تاریخ ٣ آذر ماه ۱۴۰۱ ، بی‌گناه و بدون هیچگونه توضیحی بازداشت شده‌اند. 

گفته می‌شود هر پنج نفر به اتهام حمله به ماموران پاسگاه چشمه زیارت بازداشت شده‌اند در حالی که فرشید، بهزاد و امید زمان حادثه به گواه و شهادت صاحب مصالح فروشی در آن تاریخ در زاهدان مشغول به کار بودند،  اسماعیل هم سرویس سوختبری بوده و  جمشید هم به گواه بقیه مغازه دارها در مغازه خودش بسر می‌برده است.

به گفته یک منبع مطلع، هر پنج نفر بشدت تحت شکنجه قرار دارند و مجبور به اعترافات اجباری علیه خود شده اند و از وضعیت و محل نگهداری شان اطلاعی در دسترس نیست.

گفتنی است در تاریخ ۳۰ آبان افرادی ناشناس در مسیر روستای چشمه زیارت زاهدان به خودروی پاسگاه این روستا حمله کردن که در پی آن دو مامور کشته و زخمی شدند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*