ائتلاف «ایمپکت ایران» از دولت‌ها می‌خواهد که عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان را لغو کنند.

رسانک/ در همبستگی با زنان ایرانی که خواستار حقوق خود با به خطر انداختن جان و آزادی خود هستند، ائتلاف «ایمپکت ایران» از دولت‌ها می‌خواهد که عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان را لغو کنند. 

در این بیانیه گفته شده، ما از رهبری کشورهای (csw) عضو سازمان ملل  در برداشتن گام‌های ملموس در جهت به رسمیت شناختن و حمایت از صدای زنان در ایران با ارائه قطعنامه‌ای فنی که «تصمیم می‌گیرد» ایران را «فوری» از عضویت CSW برای باقیمانده دوره تصدی خود حذف کند، استقبال می‌کنیم، و از اعضای شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل می‌خواهیم که از پیش نویس قطعنامه E/2023/L.1 که در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ به رای گذاشته می‌شود، حمایت کنند.

چنین اقدام بی‌سابقه‌ای همچنین سیگنال صحیحی خواهد بود که دولت‌ها دیگر نمی‌توانند عضو یک نهاد سازمان ملل که وظیفه ارتقای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در سطح جهانی را برعهده دارد باشند، در حالی که زنان و دختران را از طریق قوانین، سیاست‌ها و عملکرد خود تحت سلطه درآورده‌اند. 

اقداماتی که به طور جدی علیه زنان و دختران در بیشتر جنبه‌های زندگی عمومی و خصوصی آنها تبعیض قائل می‌شود و خشونت علیه آنها را نادیده می‌گیرد، که این نقض تمام استانداردهای بین المللی مربوطه است که CSW موظف به ترویج آن است.

جمهوری اسلامی پس از سابقه عضویت در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، از آوریل ۲۰۲۱، به عضویت در این کمیسیون بین‌دولتی، هنجار‌گذار سازمان ملل متحد، که به ارتقای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان اختصاص دارد، درآمده است. 

عضویت در «کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل» به مقامات حکومت ایران این امکان را می‌دهد تا در حالی که زنان و دختران را در خانه به شدت سرکوب و منکوب می‌کند، بستری بیابد تا نام خود را بی‌شرمانه به ابتکارات «کمیسیون» پیوند بزند. ایران تاکید می‌کند که عضویت کنونی‌اش در کمیسیون که با ۴۳ رای از ۵۴ عضو تأیید شد، «مهر تایید» سازمان ملل و اثبات حمایت جامعه بین‌المللی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز و سوء استفاده‌کننده‌اش است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*