جمعه سیاه در بلوچستان

✍️میر چاکر بلوچ

زاهدان مرکز بلوچستان با بیش از ٩٠% مردمان بلوچ، واقع در جنوب شرق ایران، مردمانی بسیار خون گرم و مهمان نواز با چاشنی های مردان مبارزان تاریخی، مردمان کوهستان، مردمان بی آلایش و اما محروم و مظلوم.

حکومت جمهوری اسلامی در واقع همان حکومت توتالیته ای است که از طریق مذهب و دخالت در اقتصاد و آزادی بیان و حق انتخاب مردم برای بقای خود استفاده میکند.

برای آقای علی خامنه ای و وحوش آن فرقی ندارد که پیر باشی یا جوان، مرد باشی یا زن، کودک باشی یا نوجوان او می‌کشد، زندان میکند، رعب و وحشت ایجاد می‌کند (تخریب اموال عمومی) تا خود و مذهب خود را نگه دارد و در خاورمیانه ناامنی بنام مذهب شیعه به راه می اندازد.

روز جمعه ۸ مهر ماه ١۴٠١ در مصلی زاهدان بعد از ادای نماز، مردم نمازگزار بلوچ با اتفاقات اخیر در کشور دست به تجمع اعتراض‌آمیز در بیرون از مصلی زدند و با شعارهایی برای آزادی بیان، مردم ایران و مرگ مهسا امینی خواستار محاکمه مأموران خاطی شدند که این موضوع را مأمورین آشوبگر نیروی انتظامی و سپاه بر نتابیده و با دستور مستقیم مسئولان از جمله استاندار منصوب شده حکومت در این استان به سمت مردم و نمازگزار گاز اشک‌آور پرتاب کرده و آنها را به گلوله بستند که تعداد کشته شده های این حادثه به بیش از ١٠٠ نفر رسید.

آری این مزد کسانی است که برای برادران و خواهران ایرانی خود دست به تجمع مسالمت آمیز زده اند.

مردمان بلوچستان هم برای حق و حقوق چهل و چند سالشه‌شان و هم برای مظلومیت زنان ایرانی دست به اعتراض و تجمع مسالمت آمیز میزنند که اینگونه از طرف حاکمیت مورد حمله قرار می‌گیرند.

همه ملل تحت ستم در جغرافیای ایران، اگر من و تو ما نشویم توسط این خونخواران از بین خواهیم رفت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*