مولوی عبدالحمید: علی خامنه ای مسئول کشتار مردم بلوچ است/ زدن و کُشتن مردم، راه حل نیست

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢٩ مهر ماه ١۴٠١، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه دزاپ (زاهدان) در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر لزوم مجازات عاملان حادثه جمعه سیاه بلوچستان، همۀ مقامات عالی کشور را در این اتفاق مسئول دانست و خواستار پاسخگویی آنان شد.

مولوی عبدالحمید کشتار مردم دزاپ را در نوع خود بی‌نظیر خواند و افزود:‌ «جریانی که اخیرا در زاهدان پیش آمد، حادثه بسیار دلخراشی بود. چنین حادثه‌ای در نوع خودش در هیچ‌کجای ایران سابقه ندارد. ما بسیار متعجبیم که مسئولان رده‌بالا چرا در این رابطه سکوت کرده‌اند. ده‌ها نفر در همین مصلی و خیابان بدون هیچ دلیلی به قتل رسیدند. بسیاری از آن‌ها تیر به سر و سینه‌شان خورده بود. چه کسی این‌ها را و به چه جرمی به قتل رسانده است؟»

وی تأکید کرد که «مسئولان و مدیران کشور و رهبری جمهوری اسلامی که تمامی نیروهای مسلح تحت فرمان ایشان هستند، همه مسئول هستند و هیچ‌کسی نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند.»

امام جمعه مرکز بلوچستان، شهر دُزاپ در خصوص آمار کشته‌شدگان در این حادثه اظهار کرد: «من عدد دقیق کشته‌شدگان را نمی‌توانم ذکر کنم و تا حدود ۹۰ نفر هم آمارهایی اعلام شده است. بسیاری هم زخمی و فلج شده‌اند. عده زیادی دست و پایشان قطع شده است یا قطع نخاع شده‌اند.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*