چراغ سبز استاندار به نیروهای نظامی برای تیراندازی و کشتار سوختبران در ایام نوروز

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، “محمد کرمی” استاندار بلوچستان و سیستان در جلسه ای تحت عنوان «خدمات‌دهی به مسافران نوروزی» گفته است که فعالیت خودروهای سوختبر در ایام نوروز به هر نحو محدود شود.

وی همچنین گفته است که “پلیس راه در این ایام نظارت و کنترل گسترده‌ داشته باشد و جاده‌ها را بطور کامل پوشش بدهد.”

در حالی که سوختبران در بلوچستان همیشه بر اثر تیراندازی، خارک انداختن و یا تعقیب و گریزهای نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران مجروح و کشته می شوند، این سخنان کرمی به معنی دادن چراغ سبز به نیروهای آتش به اختیاری است که حتی برای اخاذی به سمت سوختبران تیراندازی می کنند.

پیرو دستور کرمی، شلیک به سمت سوختبران جهت حفظ امنیت مسافران نوروزی در اولین روز سال نو منجر به حادثه گردید و بر اثر تیراندازی نیروهای یگان تکاوری در شهرستان راسک به سمت یک خودروی سوختبر و لغزنده شدن مسیر پس از ریختن بار گازوئیل آن بر سطح جاده، یک نوجوان بلوچ جان خود را در یک تصادف از دست داد و دو نفر مجروح شدند و تصادف های ناشی از این لغزندگی خسارات مالی فراوانی برای مسافران نوروزی ایجاد کرد.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*