زمین مسجد جامع شهر پهره امانی نبوده/ شهردار پهره تحت فشار است

به گزارش رسانک، طبق اسناد به دست آمده زمینی که جهت ساخت مسجد جامع پهره در نظر گرفته شده، علیرغم ادعای شهردار این شهر، امانی نیست.

نوراحمد دُرخوش، شهردار شهر پهره با فشار نهادهای امنیتی پس از تخریب فنداسیون مسجد جامع اهل سنت در شهر پهره در تاریخ ۵ بهمن ۹۹ مدعی شده بود که این محل به صورت امانتی بوده و ساخت و ساز عبادی در آن نباید صورت گیرد.

این در حالی است که اسناد به دست آمده از شهرداری پهره نشان میدهد که در جلسه مورخ ۱۶/۱/۱۳۷۷ «با تعیین محل دقیق زمین جهت عیدگاه اهلسنت» از طریق «سازمان مسکن و شهرسازی» در اختیار «هیئت امنا» که مورد تایید نماینده علی خامنه ای (ولی فقیه) میباشد «واگذار» شده است. 

امضای مولوی قمرالدین ملازهی به عنوان متولی ، میرشکار فرمانده وقت پهره، رسول گرگیج شهردار وقت، و سرحدی نماینده وقت علی خامنه ای جزو امضاکنندگان این نامه هستند. 

بنابر گفته مردم منطقه از سال ۷۷ همه ساله مردم در این محل به نماز های عیدین و‌ جمعه می پرداختند و نمازهای جنازه و چه بسا یومیه در زمان تعمیرات مسجد نور نیز عموما در این محل برگزار می‌شدند و کاربری محل به مدت ۲۲ سال برای اقامه نماز اهل سنت بوده است.

محل مصلا اهل سنت پهره با ۷ هکتار زمین اکنون‌ در یک موقعیت بسیار مهم در نزدیکی ارگان های انتظامی و سپاه در مرکز شهر واقع شده و این موضوع حساسیت را بالا برده است.

روز گذشته یکشنبه ۵ بهمن مردم در اعتراض به تخریب مصلا در مسجد نور تجمع کردند و فراخوان‌های دیگری نیز برای ادامه تجمع در این محل از سوی فعالان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

گزارشها همچنین حکایت از فشار ارگان های امنیتی بر مولوی طیب ملازهی متولی این مسجد برای سکوت افزایش یافته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*