مولوی عبدالحمید: به جای ابتکار در مورد پروژه مکران، ابتدا نگذارید که مردم در آب غرق شوند

به گزارش رسانک، روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید، امام جمعه دزاپ (زاهدان) در خطبه های نماز جمعه ضمن اشاره به بروز سیل مهیب در استان بلوچستان و سیستان گفت: “تا کنون تلفات جانی از سیل گزارش نشده، ولی راه ارتباطی بسیاری از روستاها در استان قطع شده است.”

او تاکید کرد که سازمان‌های دولتی باید وظایف خود را انجام دهند و به کمک‌های مردمی نیز نیاز است.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: “مدیریت کشور چرا نتوانسته برنامه‌ریزی کند و زیرساخت‌ها را آماده کند تا سیل‌ها را منحرف کنند. سدهایی هم که ایجاد شده کارشناسی نبوده است.”

مولوی عبدالحمید در ادامه صحبت‌های خود به “طرح بزرگ و بلند پروازانه مکران” که قرار است جمعیت زیادی را در سواحل مکران اسکان دهد اشاره کرد و خطاب به مقامات گفت: “لازم بود که مسئولان ابتدا برای این انحراف سیل برنامه‌ریزی کنند تا طرح اسکان مردم در سواحل مکران که یک طرح بزرگ و بلند پروازانه است. شما ابتدا نگذارید که مردم در آب غرق شوند و زندگیشان تباه شود و به جای این پروژه‌ها به وضعیت مردم رسیدگی کنید که نان برای خوردن ندارند.”

وی از حاکمیت خواست ثروت کشور را برای مردم صرف کند تا ملت بتواند به حیات خود ادامه دهد. او همچنین به عواقب فقر اشاره کرد و گفت فقر با خود فساد و بدبختی می‌آورد.

خطبه‌های نماز جمعه زاهدان هم‌زمان شده است با روز برگزاری انتخابات دوازدهمین دور مجلس و ششمین دور مجلس خبرگان رهبری، با این حال مولوی عبدالحمید درباره انتخابات سخنی نگفت و آن را “نادیده” گرفت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*