اهدای خون، اهدای زندگیست

رسانک/ تالاسمی از بیماری‌های ژنتیکی و یک اختلال خونی ارثی است که متاسفانه در بلوچستان رایج است و علت بیماری این است که تعداد هموگلوبین‌ها و گلبول های قرمز در بدن فرد مبتلا به این بیماری از حالت نرمال کمتر است. اگر بدن توانایی تولید کافی از هر نوع پروتئین را نداشته باشد، سلولهای خونی به‌ طور کامل شکل نمی‌گیرند و توانایی انتقال اکسیژن کافی را ندارند و نتیجه یک نوع کم خونی است که در طفولیت آغاز می‌شود و تا پایان عمر به طول می‌انجامد.

تعداد این بیماران در بلوچستان زیاد هست، فقط در چهبار هم اکنون 650 بیمار تالاسمی با کمبود شدید خونی مواجه هستند. جان این بیماران وابسته به افراد خیر در اهدای خون میباشد.

با شیوع کرونا ویروس در مناطق مختلف بلوچستان و خانه نشین شدن اکثر مردم، بانک خونی در بلوچستان بشدت افت کرده و با کاهش شدید ذخایر خونی مواجه است.

لذا از ملت خیر و نیکوکار بلوچ تقاضا می شود، جهت یاری این بیماران به مراکز و پایگاههای انتقال خون شهر خود مراجعه کرده و اهدای خون نمایند.

بنابر اعلام فعالان بلوچ در زمینه بهداشت جهت پیشگیری از شیوع کرونا در پایگاههای انتقال خون تمامی شرایط بهداشتی و حفاظتی به‌ صورت 100 درصدی رعایت و احتمال انتقال بیماری کرونا تقریبا به صفر می‌رسد، در پایگاه انتقال خون پرسنل از پوشش کامل استفاده می‌کنند و بعد از هر اهدا محل را کاملا ضدعفونی می کنند.

انتقال خون در ماه رمضان در دو شیفت صبح از ساعت ۷ تا ۱۳ و عصراز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰ فعال است.

از مردم درخواست می شود در انجام این امر انسانی بیماران را یاری کنند تا جان این بیماران را نجات بدهند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*