ویدئوهای دیگری از مراسم تشییع پیکر “بلال نصرویی”/ تلاش رسانه‌های حکومتی در معرفی قاتل و انحراف اذهان عمومی

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مراسم تشییع پیکر “بلال نصرویی (ریگی)” در روستای فتح آباد واقع در دهستان انده از توابع شهرستان میرجاوه برگزار شد و هزاران شهروند بلوچ از اقصی نقاط بلوچستان خود را به این مراسم رساندند.

بلال نصرویی، فرزند مرود و ساکن زاهدان، از خوانندگان مشهور و محبوب بلوچستان بود که شب گذشته توسط افراد مسلح ناشناس با ضرب چاقو به قتل رسید.

در همین راستا، پیج های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی وابسته به نهادهای حکومتی و امنیتی در اقدامی غیرحرفه‌ای و البته هدفمند در تلاش برای معرفی افرادی از شهروندان بلوچ به عنوان قاتل این خواننده محبوب و مردمی بلوچستان هستند.

این در حالی است که قتل بلال نصرویی در یکی از امنیتی ترین شهرهای بلوچستان و امنیتی ترین نکته آن شهر و در مقابل لشکر زرهی ٨٨ و جنب اداره اطلاعات زاهدان که از طرق مختلف از جمله دوربین‌های مداربسته تحت کنترل می‌باشد، رخ داده است.

با توجه به اتفاقات اخیر طی دو سال گذشته در بلوچستان و بطور خاص آنچه که بر بلال نصرویی گذشته، بسیاری از شهروندان و فعالان سیاسی و حقوق بشری بلوچ معتقدند که این قتل کاملا هدفمند بوده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*